خبرگزاری کار ایران

روحانی در پایان سفر به استان یزد:

باید بودجه لازم به گردشگری اختصاص یابد/ گردشگری در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای دارد

asdasd
کد خبر : ۸۳۳۱۸۶

رئیس‌جمهوری تصمیمات و مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به استان یزد را در توسعه و آبادانی استان، بسیار مفید و مؤثر توصیف کرد

به‌گزارش ایلنا، حسن روحانی (رئیس‌جمهوری) در پایان سفر به استان یزد در نشست خبری، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) و قدردانی از میهمان‌نوازی و استقبال باشکوه مردم استان یزد، گفت: طرح‌ها و پروژه‌های بسیار خوبی برای استان یزد در بخش‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری پیش‌بینی شده است که دولت با قوت اجرای آنها را پیگیری خواهد کرد.

او در خصوص توجه دولت به موضوع گردشگری استان، گردشگری را یکی از محورهای مهم اشتغال جوانان و همچنین کمک به توسعه استان عنوان کرد و گفت: در بحث گردشگری اعتبارات، فقط در یک حوزه متمرکز نیست و اقدامات متعدد و مختلف برای توسعه استان از جمله احداث راه‌آهن و تأمین آب می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش ایفا کند.

روحانی خاطر نشان کرد: در مورد گردشگری تنها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیست که باید اعتبارات به آن تخصیص یابد، البته دولت باید به گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع دستی توجه ویژه‌ای داشته باشد زیرا این حوزه در زمینه اشتغال، نقش بسیار تعیین کننده‌ای دارد.

رئیس جمهوری با بیان اینکه بیکاری تحصیل کرده‌ها، امروز یک مشکل مهم و اساسی در کشور است، گفت: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌تواند زمینه مناسب را برای اشتغال جوانان ایجاد کند.

او در ادامه با بیان اینکه رابطه سیاسی ما با دنیا می‌تواند عامل مهمی برای توسعه گردشگری در کشور باشد، گفت: لغو روادید با یک کشور می‌تواند به افزایش تعداد گردشگران خارجی و توسعه گردشگری بینجامد؛ البته باید بودجه لازم هم برای گردشگری اختصاص یابد.

دکتر روحانی در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان یزد از ویژگی‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است و بافت تاریخی، معماری و بناهای تاریخی یزد از جمله جاذبه های گردشگری این استان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز