خبرگزاری کار ایران

تاکید بر تداوم جلسات سیاستگذاری تملک خانه‌های تاریخی تهران در دستور کار قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۴۰

اولین جلسه کمیته سیاست‌گذاری تملک، مرمت و بهره‌برداری از اماکن دارای قدمت تاریخی و هویت فرهنگی در شهر تهران در دوره جدید مدیریت شهری برگزار شد.

به گزارش ایلنا، اولین جلسه کمیته سیاست‌گذاری تملک، مرمت و بهره‌برداری از اماکن دارای قدمت تاریخی و هویت فرهنگی در شهر تهران با حضور احمد مسجد جامعی (عضو شورای اسلامی شهر) ، محمدرضا جوادی یگانه (معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران)، مهدی سیف (رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران)، نمایندگان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ستاد سمن‌های شهر تهران در سالن جلسات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سیف (رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران)، گزارشی از مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص حفظ آثار دارای قدمت و هویت فرهنگی- تاریخی در سطح شهر تهران و اقداماتی که در گذشته صورت گرفته، ارائه داد.

در ادامه جوادی یگانه (معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران)، بر برگزاری جلسات این کمیته  با دستور کار و برنامه مشخص تاکید کرد.

مسجد جامعی (عضو شورای اسلامی شهر) با توجه به ضرورت موضوع و تداوم جلسات این کمیته افزود: فضاهای متعددی در شهر تهران وجود دارد که واجد ارزش تاریخی هستند که می توان با تملک آنها به افزایش سرانه فضاهای فرهنگی تهران اضافه کرد.

در انتها مقرر شد مصوبات کمیته به مناطق ۲۲گانه و سازمان‌های مرتبط ابلاغ و واحدهای شهرداری صرفا پس از تایید این کمیته نسبت به تملک فضاهای تاریخی اقدام نمایند.

در پایان جلسه اعضاء به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

پیگیری تملک خانه بوشهری‌ها از دیگر مصوبات این کمیته بود که مقرر شد گزارش آن در جلسه آتی ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز