خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز یکشنبه ایلنا می‌خوانید:

داستان علاقه نیچه به زرتشت/توضیحاتی درباره فیلم فرانسوی_ایرانی مولانا و سریال خواجوی کرمانی، حافظ و سعدی/درگذشت اسماعیل نظری/ نمایش "خانه پدری" در سیدنی/تسویه حساب با گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی نواحی

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۶۰۷

گفتگو با استاد دانشگاه آستین تگزاس پیرامون اندیشه‌های فیلسوف بزرگ آلمانی ـ نیچه، توضیحاتی درباره فیلم فرانسوی_ایرانی مولانا و سریال خواجوی کرمانی، حافظ و سعدی، درگذشت اسماعیل نظری و نمایش "خانه پدری" در سیدنی از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با استاد دانشگاه آستین تگزاس پیرامون اندیشه‌های فیلسوف بزرگ آلمانی ـ نیچه، توضیحاتی درباره فیلم فرانسوی_ایرانی مولانا و سریال خواجوی کرمانی، حافظ و سعدی، درگذشت اسماعیل نظری، نمایش "خانه پدری" در سیدنی، برگزاری نشست خبری هفته کتاب، تشییع و به خاک سپرده شدن مجید اوجی و تسویه حساب با گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی نواحی از جمله اخباری است که روز یکشنبه (نوزده آبان ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

نیچه به حافظ و زرتشت بسیار علاقه داشت

دکتر «کتلین ام هیگینز» می‌گوید: نیچه به دنبال به فراموشی سپردن امر حسی «دیونیسیوسی» است تا رنج بی‌حقیقتی را با تمام درشتی‌هایش به نمایش بگذارد و البته شاید در این مسیر، بر پوچ‌گرایی نیز تاکیدات فراوان کرده باشد اما نیچه پوچ‌گرا نیست!

حسن فتحی از تولید فیلم «مولانا» در فرانسه اطلاع داشت/ یکی از بزرگترین بازیگران جهان نقش مولانا را بازی می‌کند

تهیه‌کننده ایرانی فیلم مولانا که اکنون در فرانسه درحال تصویربرداری است، با بیان اینکه حسن فتحی از ساخت فیلم درباره مولانا اطلاع داشته، گفت: ساخت فیلم درباره مولانا در این شرایط تصمیم شخصی ایشان بوده و ما به آن احترام می‌گذاریم، اما امیدوارم با این موازی‌کاری اتفاق ناخوشایندی برای روایت مولانا رخ ندهد.

اسماعیل نظری درگذشت

 اسماعیل نظری (هنرمند پیشکسوت) شب گذشته (شنبه ۱۸ آبان ماه) پس از تحمل دوره‌ای بیماری، در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

نمایش "خانه پدری" در سیدنی

۱۳ فیلم سینمایی در بخش مسابقه هشتمین جشنواره جهانی فیلم پارسی برای دریافت غزال طلایی رقابت می‌کنند. همچنین فیلم سینمایی «خانه پدری» ساخته کیانوش عیاری نیز در بخش نمایش‌های ویژه روی پرده می‌رود.

بازماندنِ وزارت ارشاد از تامین اعتبار طرح پاییزه کتاب/ شعار امسال هفته کتاب «حال خوشِ خواندن» است

نشست خبری بیست و هفتمین هفته کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با حضور جمعی از مسئولان خانه کتاب در سرای اهل قلم خانه کتاب برگزار شد.

مجید اوجی تشییع و به خاک سپرده شد

مدیر شبکه دو سیما در مراسم تشییع مجید اوجی گفت: این تهیه‌کننده هرگز ناامید نشد و هربار که او را می‌‌دیدیم، امیدوارتر بود.

با گروه‌های شرکت‌کننده در جشنواره موسیقی نواحی تسویه حساب شد

دوازدهمین دوره جشنواره موسیقی نواحی که از شانزدهم آبان‌ماه آغاز شده رو به اتمام است. این در حالی است که گروه‌های شرکت‌کننده پیش از پایان این رویداد به طور کامل دستمزد خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز