خبرگزاری کار ایران

استقبال کرمانی‌ها از جشنواره موسیقی نواحی

asdasd
کد خبر : ۸۳۲۴۴۷

هم دانشجویان هم خانه‌دارها و هم سربازهای یکی از پادگان‌های کرمان؛ هریک به نوعی آمده بودند تا حالشان را با نوای موسیقی اقوام خوب کنند.

به گزارش ایلنا، مجموعه گنجعلی‌خان یکی از فضاهایی است که دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی در آن برگزار می‌شود. حالا این کاروانسرا به بازارچه صنایع دستی تبدیل شده است. گرچه شلوغی این روزهای کاروانسرا به فروش محصولات هنرمندان و فروشندگان صنایع دستی کمکی نکرده است، اما آنها معتقدند برگزاری جشنواره در چنین فضایی حداقل موجب معرفی این بازارچه شده است.

امیر حسین کرامت که دانشجوی رشته موسیقی است و حدود چهار سالی می‌شود که جشنواره موسیقی نواحی را دنبال می‌کند، می‌گوید: فضای کاروانسرای گنجعلی‌خان مناسب برگزاری این جشنواره بود و با موسیقی اقوام همخوانی داشت. از طرفی من فکر می‌کنم جشنواره امسال نظم بهتری نسبت به سال‌های قبل دارد.

او معتقد است؛ شاید دلیل نظم جشنواره این است که مسئولان از ادامه میزبانی کرمان برای برگزاری جشنواره مطمئن باشند. البته بهترین استان برای برگزاری این جشنواره کرمان است زیرا این استان بیشترین تنوع ساز را دارد. گروه‌های هنرمند کرمانی از این نگرانند که اگر جشنواره به استان دیگری واگذار شود، امکان حضور در آن را از دست بدهند و کمتر کسی آنها را برای اجرا دعوت کند. برگزاری جشنواره موسیقی نواحی برای کرمان درآمدزایی ندارد و همه امید گروه‌های موسیقی کرمانی که بیشتر آنها عشایر هستند به همین جشنواره است.

به جز او دانشجویان دیگری هم هستند که از تماشای گروه‌های موسیقی استقبال کنند. آنها که بعد از گذشت دو روز از جشنواره متوجه برگزاری سلسله نشست‌های پژوهشی شده‌اند، از اینکه در این زمینه به اندازه کافی اطلاع رسانی نشده، احساس نارضایتی دارند.

برخی از عامه مردم هم از طریق بیلبوردهای جشنواره در سطح شهر متوجه این رویداد شده‌اند. مریم که دانشجوی یکی از دانشگاه‌های کرمان است، تاکنون به کنسرت موسیقی اقوام نرفته و این نوع موسیقی را در نمایشگاه‌های مختلف دنبال می‌کند. او بیشتر جذب لباس‌ها و حرکات موزون گروه‌ها می‌شود و دوست دارد در این باره اطلاعات بیشتری داشته باشد اما ترجیح می‌دهد در حالت عادی موسیقی پاپ یا سنتی گوش دهد.

اما آنهایی که به نظر بیشتر از همه با تماشای گروه‌های موسیقی لذت می‌برند، سربازانی هستند که از طریق اطلاع‌رسانی ستادهای عقیدتی و سیاسی متوجه برگزاری جشنواره موسیقی نواحی شده‌اند. آنها از اینکه در پادگان‌شان حتی یک تلویزیون هم ندارد، گلایه می‌کنند. آنها برای ساعتی به صورت گروهی به جشنواره آمدند تا روحیه‌شان تازه شود و می‌گویند ای کاش یک خیری پیدا می‌شد تا برای ما یک تلویزیون بخرد.

برخی دیگر هم از طریق ویدئو اجراها در شبکه‌های اجتماعی تا مجموعه گنجعلی‌خان آمدند تا اجرای موسیقی اقوام مناطق مختلف ایران را ببینند و ساعاتی در کنار خانواده‌شان شاد باشند.

دوازدهمین جشنواره موسیقی نواحی از ۱۶ تا ۱۹ آبان و با حضور ۲۸۰ هنرمند در کرمان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز