خبرگزاری کار ایران

تجلیل از سه نمایش برتر محیط‌زیستی در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۷۲۷

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان گفت: این اداره کل در 12 مورد با دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همکاری می‌کند.

به گزارش ایلنا، محسن جعفری‌نژاد بسطامی با اعلام این خبر افزود: بر اساس تفاهم نامه سازمان حفاظت محیط زیست و دبیرخانه جشنواره وهمچنین با توجه به شعار «کودک، تئاتر، طبیعت» این نهاد در 12 مورد با دبیرخانه همکاری دارد.

او با اشاره به انتخاب سه اثر برتر محیط زیستی در جشنواره بیست و ششم، اظهار کرد: به این نمایش‌های برگزیده، تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا می‌شود؛ همچنین حمایت معنوی برای اجرای نمایش‌های مورد نظر در استان‌های مختلف انجام خواهد شد.

جعفری‌نژاد به اختصاص سالن آمفی‌تئاتر اداره کل محیط زیست استان برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی جشنواره، یادآور شد:همکاری در اطلاع‌رسانی و انجام اقدامات در سایر حوزه‌های جشنواره از جمله دیگر موارد درج شده در این تفاهم نامه است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه حس تعلق به طبیعت از طریق لمس مستقیم عناصر طبیعی توسط حواس پنجگانه صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: انتقال مفاهیم در هنر نمایش به صورت چهره به چهره و رو در رو انجام می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان همدان همچنین تصریح کرد: انتقال حس و مفهوم در تئاتر و طبیعت در لحظه شکل می‌گیرد بنابراین از این بیان، اشتراکات زیادی در نحوه انتقال حس و مفهوم بین تئاتر و طبیعت وجود دارد.

او با بیان اینکه اجرای نمایش با موضوع طبیعت و محیط زیست می‌تواند با توجه به ویژگی‌های هنر و طبیعت، اثر دو چندان داشته باشد، گفت: هنرمندان می‌توانند این تاثیرگذاری را از طریق به‌کارگیری مخاطب به عنوان یکی از اجزای نمایش و به کارگیری عناصر طبیعت از جمله آب، باد، خاک، آتش، گیاه و ... در نمایشی خلاقانه رقم بزنند.

جفری‌نژاد بسطامی ادامه داد: اهمیت تئاتر به خاطر بعد اجتماعی این هنر است و معضلات محیط زیستی که با آن دست به گریبان هستیم، نیز از نحوه فعالیت اجتماعی ما نشأت گرفته و توسط اجزای اجتماع و مردم رفع خواهد شد.

او با اشاره به نزدیکی مستقیم تئاتر با مردم به عنوان مخاطب، یادآور شد: تئاتر می‌تواند در این مفهوم سازی در قالب تئاتر صحنه‌ای، خیابانی، پانتومیم، خیمه شب بازی و اشکال متنوع تئاتر شریک شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: وقت آن رسیده که تئاتر به عنوان یک رسانه اجتماعی با تاثیر گذاری عمیق بر مخاطب, نقش خود را در گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست و آشتی مردم با طبیعت ایفا کند.

جعفری‌نژاد با بیان اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان می‌تواند پایه گذار این مفهوم‌سازی در هنر نمایش ایران به صورت گسترده و جمعی باشد، خاطرنشان کرد: شعار جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان و تشویق هنرمندان نمایش به اجرای محیط زیستی تئاتر، در این راستا است و در جشنواره سعی شده که هنرمندان عرصه نمایش کودک تشویق شوند تا به طبیعت و محیط زیست بپردازند.

او یادآور شد: اجراهای برتر با این موضوعات و نمایشنامه‌ها در معرض دید تماشاگران قرار گرفته و تجلیل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز