خبرگزاری کار ایران

بررسی گذر عطارد از مقابل خورشید در «راهنمای مسافران کهکشان»

asdasd
کد خبر : ۸۳۱۳۵۷

چهاردهمین قسمت برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» با موضوع «سفر به خورشید (بخش دوم)» جمعه ۱۷ آبان ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه ۴ می‌رود.

به گزارش ایلنا، چهاردهمین قسمت برنامه «راهنمای مسافران کهکشان» با موضوع «سفر به خورشید (بخش دوم)» جمعه ۱۷ آبان ساعت ۲۲ روی آنتن شبکه ۴ می‌رود.

اسماعیل باستانی مجری برنامه میزبان نعمت‌الله ریاضی، کیهان‌شناس است.

همچنین محمدحسین جهان‌پناه از انجمن نجوم و اخترفیزیک دانشگاه شیراز دیدن می‌کند و با موسی زمانی کارشناس نجوم مصاحبه می‌کند.

دارا تیموری‌فر در آیتم تازه‌های کهکشان، رویدادهای رصدی هفته را بررسی می‌کند که در این قسمت به بررسی گذر عطارد از مقابل خورشید می‌پردازد که در تاریخ ۲۰ آبان اتفاق می‌افتد. لازم به ذکر است که گذر قبلی سال ۹۵ بوده و گذر بعدی ۱۳ سال آینده است و در حال حاضر ساعت ۱۶:۰۵ دقیقه تماس اول و ۱ دقیقه بعد تماس دوم صورت می‌گیرد.

فرزین سوری در آیتم سفینه‌ی کاغذی به بررسی موضوع خورشید در ادبیات و سینمای علمی تخیلی می‌پردازد و به معرفی سه کتاب "سفر خورشید نو"، "خورشید خاموش است" و "طوفان خورشیدی" می‌پردازد.

"راهنمای مسافران کهکشان" به تهیه‌کنندگی مریم نیکانلو محصول گروه دانش شبکه چهار سیما است که جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه چهار پخش می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز