خبرگزاری کار ایران

پرفورمنسی با محوریت صدا و شهر

asdasd
کد خبر : ۸۳۰۳۹۷

پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار از اجرای پرفورمنسی با محوریت شهر و موسیقی خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیمان خازنی آهنگساز و نوازنده تار از اجرای پرفورمنسی با محوریت شهر و موسیقی خبر داد.

این آهنگساز درباره‌ بسترها و چرایی حرکت به‌سمت چنین اجرایی گفت: تلفیق بین رشته‌های مختلف راه‌حلی خلاقانه برای گسترش مرزهای هنر و بخصوص توسعه‌ زبان موسیقی است. همیشه از تجربیات جدید استقبال کرده‌ام، با شنیدن ایده ساز شهری «سروستان» به طراحی آستیاژ ضیائی، احساس کردم به‌شکلی متفاوت می‌توانم به صدا دهی جدیدی برسم.

پیمان خازنی تأکید کرد: از آنجا که ساز شهری سازه‌ای اینتراکتیو و برای استفاده عموم طراحی شده است، بنابراین تأمین بخشی از هزینه‌ها به روش تأمین مالی جمعی نیز قابل قبول است. خصوصاً اینکه این روش از طریق مجموعه حقوقی راتا پشتیبانی می‌شود و هفته آینده نیز آغاز پویش (کمپین) ساز شهری درپلتفرم راتا خواهد بود.

آستیاژ ضیائی فعال حوزه شهر و طراح ساز شهری «سروستان» و دانش آموخته رشته برنامه‌ریزی شهری و آشنا با حوزه موسیقی است. در اجرای پرفورمنسِ پیش‌رو، ساز سروستان محوریت اصلی را دارد.

‎در به اجرا درآوردن ایده مجموعه سروستان و برای تأمین بخشی از هزینه‌ها، این گروه این‌بار روش تأمین مالی جمعی یا crowd funding را انتخاب کرده است. در این روش که در کشورهای پیشرفته بسیار متداول و نمونه پروژه‌های بسیار موفقی با این روش به نتیجه رسیده است، از مخاطبان علاقه‌مند به موضوع، درخواست می‌شود که به هر میزان که می‌خواهند در پیشبرد پروژه سهیم باشند.

‎این گروه در اردیبهشت سال 1397 نیز پرفورمنسی محیطی با محوریت‌سازی با نام زیگورات را در فرهنگسرای نیاوران اجرا کرده است.

‎هدف اصلی از اجرای سازهای شهری در فضاهای عمومی ایران، آشنا کردن شهروندان با صداها و الگوهای ریتمیک و سازهای مختلفی است که شاید کمتر در زندگی روزمره شهروندان ایرانی نقش برجسته‌ای داشته باشند.

‎در این پرفورمنس پیمان خازنی طرح موسیقی و نوازندگی تار را برعهده دارد که با همکاری گروهی از هنرمندان و نوازندگان به اجرایی متفاوت با این ساز شهری دست خواهند زد و زمان و مکان آن به‌زودی اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز