خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز شنبه ایلنا می‌خوانید:

اعتراض سینماگران به نبود امنیت شغلی، قاچاق فیلم‌ها و سرمایه‌های مشکوک/خطرِ آدم‌های بی‌هنری که در فضای مجازی دنبال‌کنندگان میلیونی دارند/نامه خانه سینما به رئیس قوه قضائیه درباره امنیت شغلی اهالی سینما/«مختوم‌قلی»، «دوتار» و «شعر» آمیخته با هویت ترکمن‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۵۶۴

اعتراض بیش از ۲۰۰ سینماگر به نبود امنیت شغلی، قاچاق فیلم‌ها و سرمایه‌های مشکوک، گفتگو با عباس غزالی به بهانه بازی در سریال «پناه آخر»، نامه خانه سینما به رئیس قوه قضائیه درباره احساس امنیت شغلی اهالی سینما، فهرست کنسرت‌های آبان‌ ماه در تهران و شهرستان‌ها، گزارشی از مولفه‌های مهم موسیقی ترکمن‌صحرا از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراض بیش از ۲۰۰ سینماگر به نبود امنیت شغلی، قاچاق فیلم‌ها و سرمایه‌های مشکوک، گفتگو با عباس غزالی به بهانه بازی در سریال «پناه آخر»، نامه خانه سینما به رئیس قوه قضائیه درباره احساس امنیت شغلی اهالی سینما، فهرست کنسرت‌های آبان‌ ماه در تهران و شهرستان‌ها، گزارشی از مولفه‌های مهم موسیقی ترکمن‌صحرا، برگزاری نشست رسانه‌ای بررسی رویداد جهانی «وومکس» و برگزاری نشست بیست‌ودومین جشنواره فتح خرمشهر از جمله اخباری است که روز شنبه (یازده آبان ماه) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

اعتراض به نبود امنیت شغلی، ممیزی مضاعف، روند طولانی صدور مجوز، قاچاق فیلم‌ها و سرمایه‌های مشکوک

۲۰۰ سینماگر با امضای بیانیه‌ای ۱۰ ماده‌ای به نبود امنیت شغلی، ممیزی‌های زیاد، روند طولانی دریافت مجوز، قاچاق فیلم‌ها، ورود سرمایه‌های مشکوک و سوءاستفاده از ارزش‌ها به بهانه‌ی فیلم ارزشی اعتراض کردند.

خطرِ آدم‌های بی‌هنری که در فضای مجازی دنبال‌کنندگان میلیونی دارند

عباس غزالی ضمن بیان اینکه آدم‌های بی‌هنر در فضای مجازی دنبال‌کنندگان میلیونی دارند فاجعه‌ است، گفت: شاید این افراد بخواهند به هر صورتی زندگی کنند ولی ما به عنوان مسئولینی که تلویزیون را در اختیار داریم نباید آنها را به برنامه‌ها دعوت کنیم.

احساس امنیت شغلی اهالی سینما دچار خدشه شده است

خانه سینما با انتشار نامه‌ای خواستار دیدار اعضای این خانه با حجت‌الاسلام رئیسی (رئیس قوه قضائیه) شد.

فهرست کنسرت‌های آبان‌ ماه در تهران و شهرستان‌ها

با پایان یافتن ماه محرم و صفر برگزاری کنسرت‌ها در تهران و شهرستان‌ها از سر گرفته شد. اعضای گروه «سون»، علیرضا قربانی، زانیار خسروی، امید حاجیلی و محسن ابراهیم‌زاده برخی از خوانندگانی هستند که طی روزها و هفته‌های آینده در سالن‌های پایتخت به روی صحنه می‌روند. شهرهای اراک، بندرعباس، گرگان، تبریز نیز تا اواخر آبان‌ماه میزبان خوانندگانی چون اشوان، مهدی احمدوند و علیرضا طلیسچی خواهند بود.

«مختوم‌قلی»، «دوتار» و «شعر» آمیخته با هویت ترکمن‌ها+فیلم و صوت

موسیقی ترکمن‌صحرا بازگوکننده درد و رنج و آلام مردم منطقه است. می‌توان گفت ادبیات ترکمن‌صحرا نیز بر اساس همان درد و رنج‌ها شکل گرفته و تکامل یافته است. آثار شاعران بزرگی چون مختوم قلی فراغی و ملا کمیته نمونه بارز روحیه معترض و منتقد هنرمندان این بخش از ایران است.

«وومکس» برای موسیقی مقامی ایران نیز فرصت بسیار خوبی ایجاد کرد

نشست رسانه‌ای بررسی رویداد جهانی «وومکس» امروز شنبه 11 آبان‌ماه با حضور اردوان جعفریان مدیر موسسه «پردیس موسیقی معاصر» و امیر عباس ستایشگر مدیر موسسه «پرده هنر موسیقی» در خانه موزه بتهوون برگزار شد.

برای تامین هزینه‌های جشنواره فتح خرمشهر به کائنات متوسل شده‌ام

حمیدرضا آذرنگ ضمن بیان اینکه وعده‌هایی که به جشنواره فتح خرمشهر داده شده تاکنون عملی نشده است، گفت: اگر تا پایان جشنواره وعده‌ها عملیاتی نشود، رخ به رخ خیلی افراد خواهم شد و نام افرادی را می‌گویم که به رغم وعده‌های داده شده، هنر و فرهنگ و این رویداد مهم را تنها گذاشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز