خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید:

صحبت‌های استاد دانشگاه ییل درباره شخصیت کوروش کبیر/بازخوانی بر اجرای موسیقی در خیابان/چرا جلسات علنی مجلس از تلویزیون پخش نمی‌شود؟/واکنش سخنگوی دولت به توقیف فیلم خانه پدری/حمله بهروز افخمی به داریوش ارجمند در یک برنامه زنده تلویزیونی

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۶۱۰

صحبت‌های استاد دانشگاه ییل درباره شخصیت کوروش کبیر از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با «سوزان پیر اسلیموویچ لویان» استاد مطالعات ایران دانشگاه ییل، پیرامون شخصیت و کامیابی‌های کوروش کبیر، گفتگو با سینا نصرتی درباره موسیقی خیابانی، گفتگو با طیبه سیاوشی پیرامون پخش زنده جلسات علنی مجلس از تلویزیون، گفتگو با «فیلیپ جی کرینبروک» رئیس انستیتو مطالعات ایرانشناسی دانشگاه گوتینگن آلمان درباره دلایل اهمیت دوره ادبی در تاریخ ایران و جهان، واکنش سخنگوی دولت به توقیف فیلم خانه پدری، حمله بهروز افخمی به داریوش ارجمند در یک برنامه زنده تلویزیونی و آخرین وضعیت درمانی ابراهیم آبادی از جمله اخباری است که روز چهارشنبه (هشتم آبان) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

کوروش پادشاهی برجسته بود که حقوق انسان‌ها را محترم می‌شمرد

کوروش بنیان‌گذار نهاد دولت به مفهوم امروزی است. شخصیت کوروش بزرگ، نمونه یک شاه آرمانی و یک سیاستمدار قانون‌مدار و انعطاف‌پذیر تاریخی‌ست که می‌تواند سرمشق بسیار خوبی برای دنیا باشد.

فرقی نمی‌کند در تالار وحدت بنوازید یا خیابان/ اجراهای خیابانی رشت را تا آخر عمر ادامه می‌دهم

بنیانگذار اجرای موسیقی خیابانی در رشت می‌گوید: اجراهای خیابانی‌ام برقرار است و تا آخر عمرم ادامه خواهد داشت. دلیل پرداختنم به اجراهای خیابانی کیفیت پایین آثار تولیدی است. ما دیدیم آن موسیقی که در حال حاضر و طی سال‌های گذشته به مردم و مخاطبان ارائه می‌شود، با کیفیت و با اهمیت نیست. در میدان شهرداری رشت ما و آثارمان را می‌شناسند و به اصطلاح جا افتاده‌ایم و مخاطبان ما را پذیرفته‌اند.

صداوسیما می‌گوید توانایی مالی پوشش برنامه‌های مجلس را ندارد/ در زمان پخش رادیویی جلسات برخی نمایندگان رفتارهای غلوآمیز از خود بروز می‌دهند

دبیر کمیسیون فرهنگی مجلس ضمن بیان اینکه چرخه رای‌گیری به صورتی ساختارمند نیست که آن را تا شفاف‌سازی در مجلس هم بکشانیم، درباره پخش جلسات علنی مجلس گفت: باید همه جهات این موضوع درنظر گرفته شود، چراکه برخی معتقدند به دلیل پخش جلسات از رادیو، برخی از نمایندگان رفتارهای غلوآمیز از خود نشان می‌دهند.

ایرانیان در واکنش به سخت‌گیری‌های دینی، تصوف و عرفان را وارد دین اسلام کردند/ فارسی قدیمی‌ترین زبان زنده دنیاست

رئیس انستیتو مطالعات ایرانشناسی دانشگاه گوتینگن آلمان معتقد است که ادبیات عرفانی، به‌رغم اینکه ضرباتی بر پیکره نظام اندیشه سیاسی و فلسفی ایرانیان وارد کرد، اما باعث حفظ زبان فارسی شد.

واکنش سخنگوی دولت به توقیف فیلم خانه پدری/ بگذاریم وزارت ارشاد تصمیم بگیرد

سخنگوی دولت گفت: بهترین راه این است که قضاوت و تصمیم‌گیری در مورد فیلم‌ها را به نهاد تخصصی خودش یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار کنیم؛ بگذاریم خود وزارت ارشاد بگوید که این فیلم قابل اکران است یا خیر.

داریوش ارجمند ضعیف‌کش است و بازیگران دیگر را تحقیر می‌کند

بهروز افخمی با حضور در «سلام صبح بخیر» در گفتگویی شرکت کرد که در آن از نبود بازیگرانی در حد و اندازه بهروز وثوقی و فردین در سینمای ایران تا پاسخ به حواشی داریوش ارجمند درباره سریال کوچک جنگلی سخن گفت.

آخرین وضعیت درمانی ابراهیم آبادی

ابراهیم آبادی (بازیگر سینما و تئاتر) که حدود ۱۰ روز است در بیمارستان بستری است، همچنان در حالت کما به سر می‌برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز