خبرگزاری کار ایران

گفت‌وگو با نویسندگان کتاب‌های حوزه‌ی علوم انسانی در سیما

asdasd
کد خبر : ۸۲۸۳۷۹

اولین قسمت از برنامه «چراغ مطالعه» از شنبه ۱۱ آبان ساعت ۲۱ بر روی آنتن شبکه چهار سیما خواهد رفت.

به گزارش ایلنا، برنامه «چراغ مطالعه» شامل گفت‌و‌گوهایی با نویسندگان کتاب‌های حوزه علوم انسانی است و به نقد و ارزیابی کتاب‌های این حوزه و نیز فضای کلی کتاب‌های تالیفی علوم انسانی در ایران خواهد پرداخت.  

هر قسمت از «چراغ مطالعه» میزبان یکی از نویسندگان ایرانی خواهد بود و با آن‌ها درباره‌ی کتاب‌هایشان به گفت‌و‌گو خواهد نشست. کوروش علیانی، نویسنده، پژوهشگر و زبان‌شناس اجرای این مجموعه گفت‌و‌گوها را برعهده خواهد داشت.

در تیزر تبلیغاتی این برنامه آمده است: «در چراغ مطالعه، به سراغ کتاب‌ها و نویسندگانشان خواهیم رفت. سوال‌های سخت می‌پرسیم و به دنبال جواب‌های تازه خواهیم گشت»

«چراغ مطالعه» در قسمت نخست، میزبان آرمین امیر، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه علامه طباطبایی خواهد بود. «ره افسانه زدند، تبارشناسی آثار خلقیات نویسان ایرانی در پنجاه سال اخیر» نام کتابی است که در برنامه اول مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت. آرمین امیر در این کتاب با تبارشناسی نوشته‌های ۹ نویسندۀ ایرانی، به دنبال پاسخ این سوال است که چرا در آثار این نویسندگان، ما ایرانیان این همه خودمان را با غرب مقایسه می‌کنیم و چرا همیشه در این مقایسه، غرب خوب و پیشرفته و قانون‌مند است و ما بد و عقب‌مانده و بی‌قانون.  

«چراغ مطالعه» در ۲۰ قسمت با تهیه‌کنندگی «مرتضی روحانی» و «علی خواجه» در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تولید شده است و پخش هفتگی آن با اجرای «کوروش علیانی» و سردبیری «مرتضی روحانی» از شنبه ۱۱ آبان آغاز خواهد شد. بازپخش این برنامه، یکشنبه‌ها ساعت ۱۰ و دوشنبه‌ها ساعت ۱۳ روی آنتن خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز