خبرگزاری کار ایران

با آرای هیات داوران؛

جایزه جهانی وومکس ۲۰۱۹ به کیهان کلهر رسید

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۷۴۰

کیهان کلهر جایزه برگزیده فستیوال جهانی موسیقی وومکس در کشور فنلاند را دریافت کرد.

به گزارش ایلنا، در مراسمی که امروز به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تاسیس وومکس در فنلاند برگزار شد کیهان کلهر موفق به دریافت جایزه این برگزیده فستیوال جهانی شد.

وبسایت رسمی وومکس در توضیحاتی نوشته است: این جایزه را به دلیل تسلط و یگانگی مهارت این ویرتئوز کمانچه، در نوآوری و ایجاد زبانهای جدید هیجان‌انگیز موسیقی و برای رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان به کیهان کلهر از ایران اهدا می‌کنند.

سامانه اینترنتی فستیوال جهانی وومکس در توضیح دلایل اهدای این جایزه جهانی به کیهان کلهر که پس از معرفی جایزه خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد، نوشته است: «برای کیهان کلهر، کمانچه صدای اوست. او هنگامی که می نوازد انگار زبانی کامل ایجاد می کند که با سراسر مردم دنیا از گذشته دور تا آینده ارتباط برقرار می کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه ای خود با بهترین نوازندگان تمام نقاط ایران همکاری و موسیقی اقوام کردستان، خراسان و سایر شهرها را مورد مطالعه قرار داده است. کیهان کلهر با موزیسین‌های سایر فرهنگ ها نیز به وسیله زبان موسیقی گفتگو کرده که از آن جمله می توان به شجاعت حسین خان از هند، یویوما و گروه بین المللی جاده ابریشم، اردال ارزنجان از ترکیه، تریو رامبرانت از کشور هلند، تومانی دیاباته از مالی، گروه بروکلین رایدر و کوارتت کرونوس اشاره کرد. او به همه این صداها اجازه می دهد تا صدای او را فراگیر کنند.»

گفتنی است،‌ کیهان کلهر پس از دریافت این جایزه، در سخنانی جایزه‌اش را به استاد محمدرضا شجریان تقدیم و تاکید کرد دلتنگ شنیدن صدای استاد شجران است.

کیهان کلهر و اردال ارزنجان در پایان مراسم به اجرای برنامه پرداختند که با استقبال مخاطبان همراه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز