خبرگزاری کار ایران

«پوئم سمفونی آب تشنه» اثر «محمدرضا علیقلی» اجرا می‌‌‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۴۵۸

در روزهای اول و دوم آبان ماه، ارکستر ملی ایران «پوئم سمفونی آب تشنه» اثر «محمدرضا علیقلی» را با رهبری «سهراب کاشف» اجرا می‌کند.

به گزارش ایلنا، ارکستر ملی ایران در روزهای اول و دوم آبان ماه «پوئم سمفونی آب تشنه» اثر محمدرضا علیقلی را با رهبری سهراب کاشف اجرا می‌کند. این اجرا با همکاری گروه کر بنیاد رودکی و گروه کر دانشگاه تهران اجرا خواهد شد.

«سهراب کاشف» فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رهبری ارکستر از کنسرواتوار شهر وین است و پس از بازنشستگی  فریدون شهبازیان به عنوان رهبر میهمان هدایت ارکستر ملی ایران را برعهده گرفته است. کاشف که در این مدت چند اجرای موفق را از نظر منتقدین و کارشناسان حوزه موسیقی با ارکستر ملی ایران داشته، این بار هم تمام تلاش خود را بر این داشته است تا بتواند وظایف خود را در حق ارکستر ملی ایران بدون هیچ ادعا و حاشیه‌ای ایفا کند.

هوشمندی کاشف به انتخاب قطعات و رپرتواری که برای ارکستر انتخاب می‌کند برمی‌گردد. او با انتخاب تم‌هایی که دربرگیرنده‌ی تنوع و سلیقه مخاطبان نسل‌های مختلف است؛ توانسته نگاه طیف وسیعی از مخاطبان را به سوی ارکستر ملی ایران برگرداند.

رازمیک اوحانیان رهبری گروه کر پنجاه نفره‌ی آن متشکل از گروه کر بنیاد رودکی و دانشگاه تهران را برعهده دارد که همراه ارکستر ملی ایران مجموعه‌ای ۱۲۰ نفری را تشکیل می‌دهند.

بخشی از ملودی‌های شنیده شده در این اثر حاصل آهنگسازی و تنظیم محمدرضا علیقلی بر روی نوحه‌های فولکلوریک و موسیقی آئین نواحی جنوبی ایران و لالایی‌های موضوعی است که ارکستر آنها را تحت برنامه‌ریزی فشرده‌ای برای اجرا آماده می‌کند.

بلیت این اجرا برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه ساعت ۱۹:۳۰ هم اکنون بر روی سایت ایران کنسرت در دسترس است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز