خبرگزاری کار ایران

برندگان جایزه شعر فوروارد انتخاب شدند

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۴۳۰

فیونا بنسون، شاعر ۴۱ ساله انگلیسی و یکی از نامزدهای جایزه تد هیوز سال ۲۰۱۹ به عنوان برنده جایزه هزار پوندی فوروارد انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، فیونا بنسون، شاعر ۴۱ ساله انگلیسی و یکی از نامزدهای جایزه تد هیوز سال ۲۰۱۹ به عنوان برنده جایزه هزار پوندی فوروارد انتخاب شد.

دومین مجموعه شعر فیونا بنسون با عنوان «سرگیجه و روح» موفق شد رقبایی چون ایلیا کامینسکی و ویدیان راوینتیران را کنار بزند و برنده جایزه شعر فوروارد در سال ۲۰۱۹ شود.

شهیده باری رییس هیات داوران درباره «سرگیجه و روح» گفت: شاعر موفق شده است اسطوره‌های یونانی را به عصر جنبش «من هم» بیاورد و از ترس، میل، و خشونت زنانه پرده بردارد و تصویری متفاوت از زئوس ارائه کند.

خود بنسون که برای نوشتن اولین مجموعه شعرش با عنوان «مسافران باهوش» ۱۰ سال وقت گذاشت به مجموعه فوروارد گفت: اشعار «سرگیجه و روح» بدون برنامه‌ریزی نوشته شدند. گاهی چیزهایی به ذهنم می‌آمد که دوست‌شان نداشتم اما نمی‌توانستم از ذهنم خارجشان کنم.

این اولین بار نیست که بنسون در جایزه شعر فوروارد حضور دارد. پیش از این سال ۲۰۱۸ در میان نامزدهای نهایی بهترین شعر و همچنین در سال ۲۰۱۵ در میان نامزدهای بخش مجموعه‌شعر اول نویسنده قرار داشت.

علاوه بر این استفن سکستون با مجموعه شعر «اگر همه دنیا و عشق جوان بود» موفق به دریافت جایزه ۵۰۰۰ پوندی اولین مجموعه‌ شعر شد. مجموعه شعری که نشان می‌دهد شاعر چگونه پس از مرگ مادرش به بازی‌های ویدیویی پناه می‌برد تا از اندوه فقدان مادرش بگریزد.

پروانه فیاض شاعر افغانی هم با شعر «چهل اسم» برنده بخش تک‌شعر جایزه فوروارد ۲۰۱۹ شد. «چهل اسم» داستان چهل زن است که از صخره‌ای می‌پرند تا از نجابت خود محافظت کنند. فیاض شعر سرودن را از سال ۲۰۱۰ آغاز کرد.

هیات داوران برای جایزه امسال ۲۰۴ مجموعه شعر و ۱۸۳ شعر خواندند.

جایزه ادبی فوروارد برای اولین‌بار سال ۱۹۹۱ با هدف ترغیب و تشویق مخاطبان برای شعرخوانی و معرفی شاعران نوقلم در انگستان و ایرلند راه‌اندازی شد که هر سال سه برنده را در سه بخش بهترین مجموعه شعر، بهترین قطعه شعر و بهترین کتاب شعر اول به مخاطبان معرفی می‌کند. از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به کلودیا رانکینه، تد هیوز، سایمون آرمیتاژ و کارول ان دافی اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز