خبرگزاری کار ایران

رمزگشایی «چرخ» از مغز اجتماعی/ آشنایی با کار یک مسئول کنترل پرواز در «چرخ»

asdasd
کد خبر : ۸۲۴۷۸۰

چهل‌ویکمین قسمت از فصل ششم برنامه «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۲۸ مهر، با بررسی موضوع مغز اجتماعی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش ایلنا، چهل‌ویکمین قسمت از فصل ششم برنامه «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، یکشنبه ۲۸ مهر، با بررسی موضوع مغز اجتماعی روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

در این قسمت از برنامه‌ی «چرخ»، حسین فروتن به‌ عنوان مجری-کارشناس میز علم «چرخ» با حسین استکی، عضو هیات علمی و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره‌ نظریه‌ی مغز اجتماعی گفت‌وگو خواهد کرد.

سیستم مغز اجتماعی، جمع مکانیزم‌های اعصاب است که ارتباطات و همچنین افکار و احساسات ما درباره‌ی دیگران و روابط خصوصی ما را هماهنگ و تنظیم می‌کند. فرآیندی که دائما تداوم دارد و هم تأثیر می‌گذارد و هم تأثیر می‌پذیرد. سایر سیستم‌های بیولوژیکی، مانند غدد لنفاتیک و طحال و ... عمدتا فعالیت‌های خود را در واکنش به علامت‌هایی که از درون بر می‌آیند و نه به علائم پوستی، تنظیم می‌کنند. جاده‌های ارتباطی مغز از حساسیت فوق‌العاده‌ای در محیط بیرونی برخوردار هستند. در رویارویی‌های چهره به چهره و صدا به صدا و پوست به پوست فرد دیگر، این مغز اجتماعی است که وارد عمل می‌شود و این ارتباط را برقرار می‌کند.

 آشنایی با جزییات کار یک مسئول امور کنترل پرواز در فرودگاه مهرآباد، از دیگر بخش‌های چهل‌ویکمین قسمت «چرخ» در فصل ششم خواهد بود.

مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز