خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز سه‌شنبه ایلنا می‌خوانید:

درگذشت حسین دهلوی، علی اصغرزاده و هارلود بلوم/صحبت‌های مدیرکل دفتر موسیقی درباره کیفیت ترانه‌ها/ نقدی بر سریال ستایش/ رشد ۴۰۰ درصدی ساخت هتل‌های پنج ستاره/تعطیلی دو روزه سینماها/اعلام برندگان جایزه بوکر ۲۰۱۹/واکنش به خرید بلیت سینما توسط تهیه‌کنندگان

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۳۴۳

گفتگو با مدیرکل دفتر موسیقی درباره کیفیت شعر و ترانه آهنگ‌های امروزی، گفتگو با یک کارشناس رسانه درباره کیفیت فصل سوم سریال ستایش، واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش به خرید بلیت سینما توسط تهیه‌کنندگان، درگذشت حسین دهلوی و صفر علی اصغر زاده از جمله اخباری است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گفتگو با مدیر کل دفتر موسیقی درباره کیفیت شعر و ترانه آهنگ‌های امروزی، گفتگو با یک کارشناس رسانه درباره کیفیت فصل سوم سریال ستایش، واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش به خرید بلیت سینما توسط تهیه‌کنندگان، درگذشت حسین دهلوی، صفرعلی اصغرزاده و هارلود بلوم، بررسی سفرهای قسطی، نشست خبری معاون سرمایه‌گذاری وزارتخانه میراث فرهنگی و صحبت‌ها درباره ساخت هتل‌های پنج ستاره، تعطیلی دو روزه سینماها به مناسبت اربعین، اعلام برندگان جایزه بوکر ۲۰۱۹ از جمله اخباری‌ بوده که روز سه‌شنبه (بیست و سوم مهر) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

عموم ترانه‌ها از دویست تا سیصد کلمه تشکیل شده‌اند که فقط جابجا می‌شوند

محمد الهیاری فومنی درباره وضعیت کیفی ترانه‌ها می‌گوید: موسیقی امروز در حال فاصله گرفتن از جنبه شعری است و تعریف مرسومی که از ترانه سراغ داریم نیز در حال تغییر است. امروز بیشتر با کلامی مواجهیم که بر اساس ملودی نوشته شده یا قرار است ملودی بر آن سوار شود. این آثار هیچ ویژگی‌ شعری ندارند و با چهارچوب‌ها و مولفه‌های مرسوم و آنچه به عنوان ترانه و شعر در ذهن داریم، کاملا متفاوتند.

ایرادهای سریال ستایش بسیار جدی است

علیرضا دباغ می‌گوید: ایرادات سریال ستایش را بیشتر در بخش هنری و تخصصی آن می‌بینم که بسیار هم جدی هستند. یکی از این موارد هم نگاه سردستی به موضوعات است.

واکنش سخنگوی شورای صنفی نمایش به خرید بلیت سینما توسط تهیه‌کنندگان

سخنگوی شورای صنفی نمایش به خرید بلیت سینما توسط برخی تهیه‌کنندگان برای بالا بردن کف فروش فیلم‌های خود و نگهداشتن آثارشان در اکران واکنش نشان داد.

حسین دهلوی درگذشت

حسین دهلوی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۳ مهرماه) پس از یک دوره بیماری طولانی‌مدت درگذشت.

سفرهای قسطی و ارزان‌سازی سفر یا کارمزدی کردن سفر؟

سفرهای اقساطی این روزها در سبد سفر جای گرفته‌اند در این میان نه تنها دارا بودن چک بانکی یکی از ملزومات انجام این نوع سفرهاست بلکه باید ماهی ۲ تا ۳ درصد کارمزد ماهانه نیز پرداخت کنید.

رشد ساخت هتل‌های پنج ستاره به ۴۰۰ درصد

نشست خبری معاون سرمایه‌گذاری وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صبح امروز با حضور مدیران کل این معاونت برگزار شد.

صفرعلی اصغرزاده درگذشت

صفرعلی اصغرزاده، یکی از پیشکسوتان عرصه انیمیشن دار فانی را وداع گفت.

تعطیلی دو روزه سینماها به مناسبت اربعین

سینماهای سراسر کشور به مناست فرارسیدن اربعین حسینی دو روز تعطیل هستند.

برندگان جایزه بوکر ۲۰۱۹ اعلام شدند

بوکر ۲۰۱۹ به طور مشترک به خانم‌ها برناردین اواریستو برای رمان «دختر، زن، دیگر» و مارگارت اتوود برای اثر «وصایا» (ادامه‌ سرگذشت ندیمه) رسید.

هارلود بلوم درگذشت

«هارولد بلوم» نویسنده و مدافع نظریه نفوذ در ادبیات درگذشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز