خبرگزاری کار ایران

نخستین Artist talk «تئاتر مستقل تهران» برگزار می‌شود؛

دیدار امیررضا کوهستانی با دانشجویان در «عصرتجربه»

asdasd
کد خبر : ۸۲۲۳۷۶

امیررضا کوهستانی روز ۲۶ مهر در «تئاتر مستقل تهران» با دانشجویان هنرهای نمایشی به گفتگو می‌نشیند.

به گزارش ایلنا، این جلسه با هدف مرور و انتقال تجربه‌های یک چهره معتبرِ هنرِ تئاتر در قالب سومین رپرتوار «عصر تجربه» برنامه‌ریزی شده که طی آن امیررضا کوهستانی به‌عنوان نمایشنامه‌نویس و کارگردان موفق ایرانی در عرصه داخلی و خارجی با دانشجویان به گپ و گفت می‌نشیند.

امیررضا کوهستانی متولد ۱۳۵۷ در شیراز، نمایشنامه‌نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران در عرصه بین‌المللی و سرپرست گروه تئاتر «مهر» است. نام او ابتدا در سال ۷۸ و با نگارش نمایشنامه «قصه‌های در گوشی» سر زبان‌ها افتاد اما دو سال بعد با نگارش و کارگردانی نمایش «رقص روی لیوان‌ها» عملا خود را به‌عنوان استعداد نوظهور و چهره‌ای‌ خلاق به تئاتر ایران معرفی کرد. «رقص روی لیوان‌ها» به‌عنوان دومین تجربه جدی کارگردانی این هنرمند، بعد از حضور موفق در جشنواره تئاتر دانشگاهی به هجدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر (۱۳۸۰) راه یافت، جایی که با استقبال تماشاگران، هنرمندان و منتقدان مواجه شد و دعوت فستیوال‌های بین‌المللی را در پی داشت.

کوهستانی ظرف دو دهه گذشته به مسیر موفق خود ادامه داده و اجرا در معتبرترین سالن‌های تئاتری جهان را در کارنامه ثبت کرده است. انتشار نمایشنامه «درمیان ابر‌ها» توسط انتشارات رویال کورت لندن و یا دریافت پیشنهادهای متعدد از کمپانی‌های مهم تئاتر اروپا در فهرست موفقیت‌های متعدد این هنرمند قرار می‌گیرد، اما بی‌شک دعوت رسمی مدیر فستیوال «اَوینیون» از گروه تئاتر «مهر» برای اجرای نمایش «شنیدن» در بخش اصلی هفتادمین دوره این رویداد نه تنها برای کوهستانی که برای تئاتر ایران یک نقطه عطف به شمار می‌رود.    این نخستین جلسه گفتگوی صمیمی هنرمند «‌Artist talk» با دانشجویان و هنرجویان در «تئاتر مستقل تهران» است که به بهانه برگزاری سومین رپرتوار «عصرتجربه» برنامه‌ریزی می‌شود. در این نشست ما از تجربه‌های ابتداییِ کوهستانی در دوران دانشجویی تا جدی‌ترین‌ تجربه بین‌المللی‌اش می‌شنویم.

حضور در این نشست که روز جمعه ۲۶ مهر ساعت ۱۹ در سالن نمایش «تئاتر مستقل تهران» برگزار می‌شود برای عموم آزاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز