خبرگزاری کار ایران

پیام مونسان به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ:

پیام‌های متعالی دیوان حافظ، منشور صلح و دوستی ایرانیان است

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۸۰۵

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی به‌مناسبت روز بزرگداشت حافظ بر تلاش مضاعف و مشترک دستگاه‌های فرهنگی کشور، برای پاسداشت این شاعر بزرگ تأکید کرد.

به‌گزارش ایلنا، در پیام علی‌اصغر مونسان (وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی) به مناسبت روز بزرگداشت حافظ آمده است:

بیستم مهرماه روز بزرگداشت ادیب و اندیشمندی است که نامش نه‌تنها برای ایرانیان، بلکه برای همه جهانیان آشناست، دیوان شعرش زینت‌بخش کتابخانه‌های کوچک و بزرگ ایران و جهان است و کلامش بر زبان همگان جاری.

حافظ شاعر همه زمان‌ها و مکان‌هاست. کلام او حاوی پیام‌های جهانی و روایت تمام دغدغه‌های بشری است. او لسان‌الغیب، روشن‌ضمیر و اهل معرفتی است که همه انسان‌ها را فارغ از تعلق زمانی، مکانی و فرهنگی شیفته کلام خودکرده و علاقه‌مندان بسیاری را از سراسر جهان به این سرزمین کهن، به شیراز دیرینه و به آرامگاه آرامش‌بخش خود دعوت می‌کند.

او که گنجینه دانایی است، تجلی مکاشفات و دریافت‌های عمیق خود از هستی را بی‌شائبه و به زیبایی تمام به ما هدیه می‌کند و در هر واژه از کلامش معرفت و معنویتی ناب را به همگان می‌بخشد.

در سایه چنین وسعت، عظمت و ساحتی، اسطوره غزل ایران‌زمین را نه‌تنها جهان می‌ستاید، بلکه حیات و شخصیت و آثار او، انگیزه‌بخش تولید هزاران اثر ادبی توسط پژوهشگران و نویسندگان داخلی و خارجی است.

دیوان حافظ، کتیبه مهربانی با خود، خدا و خلق خدا و پیام‌های متعالی‌اش منشور صلح و دوستی ایرانیان است.

آرامگاه او نیز قطعه‌ای بهشتی آکنده از عطر و زیبایی گل‌های جان‌پرور و به همین سیاق، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری ایران است که بسیاری از مشتاقان شعر و اندیشه‌اش را از اطراف جهان به این مکان می‌کشاند.

بر ماست تا با تلاشی مضاعف و مشترک، به همت همه دستگاه‌های فرهنگی کشور، ستاره درخشان آسمان شعر و ادب پارسی را بیش‌ازپیش پاس بداریم و گردشگران سراسر جهان را به دیدار این دیار و بهره‌مندی از خوان نعمت حضرت حافظ فرابخوانیم. روز بزرگداشت لسان‌الغیب حافظ شیرازی بر تمامی دوستدارانش در سراسر جهان گرامی باد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز