خبرگزاری کار ایران

«تنهاتر از مسیح» به میدان آمد/افتتاح یک نمایش بزرگ آیینی

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۶۱۷

نمایش آیینی ـ میدانی «تنهاتر از مسیح» شب گذشته، هجدهم مهر با استقبال مردم در بوستان ولایت افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، نمایش تنهاتر از مسیح به کارگردانی حسن بزرا و تهیه‌کنندگی علی اسماعیلی شب گذشته (هجدهم مهر) اجرایش را با حضور تعدادی از مسئولان و استقبال مخاطبان در بوستان ولایت آغاز کرد.

مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید احمدی روشن و برخی از مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور داشتند.

حاج رحیم احمدی روشن در مراسم افتتاحیه نمایش در صحبت‌هایی گفت: بهتر این بود که این نمایش در منطقه‌ای از خاک عراق بین نجف و کربلا هر سال برگزار شود اما متأسفانه به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نیفتاده و به چند اجرا در تهران و بوستان ولایت ختم شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برپایی این مجالس برای آقااباعبدالله به زمینه‌سازی ظهور موعود ختم شود، گفت: نخستین سوگواره‌ها برای امام حسین ابتدا در دوره آل بویه و بعد زمان صفاریان ، زندیان و سپس قاجاریان برگزار شد. در زمان پهلوی‌ها سوگواری در حال کمرنگ شدن بود به طوری‌که مردم در منگنه و در بیقوله‌ها عزاداری می‌کردند.

پدر شهید احمدی روشن گفت: خوشحالم که به وسیله نظام جمهوری اسلامی ایران مظلومیت آقا اباعبدالله و رشادت‌هایشان از مرزهای ایران فراتر رفته یک زمان ما از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحت فشار بودیم اما حالا خوشبختانه شرایط تغییر کرده است و اربعین حسینی نیز از مرزهای ایران و عراق فراتر رفته است.

پس از آن سانس نخست مراسم افتتاحیه نمایش با حضور خیل عظیم مردم در بوستان ولایت اجرا شد.

در این نمایش بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر فعال هستند و قرار است هر شب در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در دو سانس پذیرای هزاران نفر از تماشاگران مردمی در بوستان ولایت (تهران) باشد.

سایر عوامل اصلی نمایش عبارتند از: طراح صحنه و دکور: آنه محمد ایری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: رضا ترکمان، مدیر تولید: نادر قنبری، مجری صدا: علی بیرنگ، مدیر اجرایی: امیرحسین طهرانی.

این نمایش از سوی موسسه فرهنگی ققنوس زیرنظر سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج و با مشارکت؛ ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شهرداری تهران از تاریخ ۱۷ مهر لغایت ۶ آبان هر شب در بوستان ولایت شهر تهران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز