خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید:

ایران و سوئیس اطلاعات کافی از یکدیگر دارند/ یادی از ترانه‌‌ها و موسیقی لری+فیلم و صوت/ نشست خبری مجموعه «ترور خاموش» و حواشی آن/افزایش اقدامات امنیتی در آمریکا همزمان با اکران فیلم جوکر

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۸۰۷

گزارشی از تاریخچه موسیقی در لرستان و گفتگو با سفیر سوئیس از جمله مطالبی است که امروز در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارشی از تاریخچه موسیقی در لرستان، گفتگو با سفیر سوئیس درباره تعاملات و شناخت ایران و سوئیس از یکدیگر، نشست خبری مجموعه «ترور خاموش»، افزایش اقدامات امنیتی در آمریکا همزمان با اکران فیلم جوکر، فراخوان مسابقه و نمایشگاه پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی جشنواره تئاتر فجر و ساخت فیلم درباره شهید ستاری از جمله مطالبی است که روز چهارشنبه (هفده مهر) در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

یادی از ترانه‌‌ها و موسیقی لری+فیلم و صوت

در مناطق لرنشین، تصویری از رقص و پایکوبی بر قطعه‌ای سفالی به دست آمده که قدمت موسیقی در این منطقه را به هزاره چهارم پیش از میلاد مسیح می‌رساند. در میان آثار و شواهد به دست آمده در مناطق حومه زاگرس و لرستان نیز تصاویری از آلاتی چون شیپور و تنبور روی ظروف نقره وجود دارد که حاکی از رواج موسیقی نزد این قوم در عهد ساسانی است.

سوئیسی‌ها ایران را با تمدن کهنش می‌شناسند

مارکوس لایتنر معتقد است: چیزهای زیادی وجود دارد که مردم سوئیس به واسطه آن ایران را بشناسند و هر گاه بتوانند به ایران سفر کنند، قطعا شناخت بهتر و بیشتری نسبت به ایران پیدا خواهند کرد.

تذکر تلویزیون به تهیه‌کننده و کارگردان «ترور خاموش»: از واژه «سانسور» برای اصلاحیه‌ها استفاده نکنید

غلامرضا الماسی (مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک) درباره استفاده از واژه «سانسور» از سوی تهیه‌کننده سریال «ترور خاموش» گفت: تذکر دادیم که از واژه سانسور استفاده نکنند چون هر واژه یک بار معنایی با خود دارد. هر کاری بر اساس شرایط موجود و زمان پخش نیاز به اصلاحاتی دارد که انجام می‌شود و حذفیات از سریال، اتفاقی مرسوم وبدیهی است.

افزایش اقدامات امنیتی در آمریکا همزمان با اکران فیلم جوکر

فیلم سینمایی جوکر در حالی در صدر فروش هفتگی سینماهای آمریکا قرار گرفته است که همزمان با نمایش این فیلم اقدامات امنیتی افزایش پیدا کرده است.

فراخوان مسابقه و نمایشگاه پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی جشنواره تئاتر فجر

مسابقه و نمایشگاه پوستر و سایر اقلام تبلیغاتی سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام فراخوان کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز