خبرگزاری کار ایران

گشایش نمایشگاه آثار تاریخی "از دشت تا کوهپایه"

asdasd
کد خبر : ۸۲۰۰۵۶

نمایشگاه "از دشت تا کوهپایه" آثاری از کاوش‌های باستان‌شناسی منطقه چشمه علی ری و قیطریه تهران را در موزه ملی ایران به نمایش گذاشته است.

به گزارش ایلنا، نمایشگاه "از دشت تا کوهپایه" که به معرفی ۱۱۰ اثر بدست آمده از کاوش‌های باستان شناسی منطقه چشمه علی ری و قیطریه تهران در موزه ملی ایران  اختصاص دارد، هویت شهری را به عنوان مهم‌ترین داشته فرهنگی و اجتماعی یک ملت و جامعه به نمایش گذاشته است.

پرهام جانفشان (مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران) با اشاره به آنکه نمایشگاه "از  دشت تا کوهپایه" به همت موزه ملی به عنوان موزه مادر به مناسبت هفته تهران گشایش یافته است، گفت: شناخت هویت توسعه پایدار شهری را به همراه دارد و اگر امروز می‌خواهیم از گفتمان پیشرفت تهران در مسیر توسعه  اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی صحبت کنیم باید هویت و داشته‌های تاریخی خود را به درستی در جامعه معرفی کنیم.

او خاطرنشان کرد: حس تعلق مکانی به شهروندان باعث افزایش مشارکت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه خواهد شد در همین راستا سعی می‌کنیم با برگزاری تورهای تهران قدیم برای شهروندان در کنار برگزاری نمایشگاه‌های موضوعی در موزه‌ها هویت و تاریخ تهران را معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران گفت: آثار بدست آمده از کاوش‌های باستان شناسی نشان می‌دهد تهران به عنوان پایتخت یک کشور دارای تمدن چند هزارساله بر خلاف بعضی از کلان شهرهای مطرح جهان نیازی به هویت و تاریخ ساختگی و جعلی ندارد.

اواز مدیران مدارس شهر تهران خواست تا اردوی بازدید دانش آموزان و حتی دبیران تاریخ از این نمایشگاه بسیار غنی را در برنامه های آتی خود قرار دهند.

 این نمایشگاه در طبقه اول موزه ایران باستان تا پایان مهرماه ۹۸ پذیرای علاقه مندان و تهران پژوهان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز