خبرگزاری کار ایران

نماهنگ «آواز صلح» اثری از هوشنگ کامکار+فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۰۷۰

نماهنگ «آواز صلح» یکی از آثار هوشنگ کامکار به تازگی در فضای مجازی بازنشر شده است. هوشنگ کامکار این اثر را قدمى کوچک در جهت رسیدن به صلح و آشتى جهانى دانسته است.

به گزارش ایلنا، نماهنگ «آواز صلح» یکی از ساخته‌های هوشنگ کامکار (آهنگساز و نوازنده ایرانی و سرپرست گروه کامکارها) در فضای مجازی منتشر شد. در این اثر صبا کامکار و امیرناصر رنجبر به عنوان خواننده حضور دارند و اشعار آن از سروده‌های باباطاهر و سعدی انتخاب شده است.

هوشنگ کامکار در سال 1392  درباره این اثر تصویری گفته است: «ایده اصلی آواز صلح، در زمستان 91 با توجه به وقایع مهم جهانی و انسانی پیرامون به ذهنم رسید و پس از انتخاب اشعار مورد نظر از سعدی و باباطاهر در قالب همین موضوع شروع به نوشتن موسیقی کردم و مراحل ضبط آن در خرداد 1392 به پایان رسید. موسیقی تا حد امکان بیانگر مضمون اشعاری است که انتخاب شده‌اند و تصاویر آن نیز در همین رابطه دست‌چین گردیده‌اند. مفهوم این ابیات به اندازه تاریخ بشر کهنه بوده و در وجود ما پارسی‌زبانان نهادینه شده است. با ساختن این اثر مایل بودم تا یک بار دیگر توجه همه را در این مقطع از زمان به این مفاهیم انسانی جلب کنم، چون رنج بشر همواره تازه و تکراری است.»

گفتنی است «آواز صلح» به سبک موسیقی ملی ایران برای ارکستر سمفونیک، سازهای ایرانی آواز سولو و گروه کر نوشته شده است.

لازم به ذکر است هوشنگ کامکار در سال ۱۳۲۵ در سنندج به دنیا آمده و موسیقی را نزد پدرش حسن کامکار آموخت و به مدت ۲ سال در هنرستان عالی موسیقی تهران به تحصیل موسیقی پرداخت. کامکار در سال ۱۳۵۴به اخذ درجه کارشناسی در رشته آهنگسازی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران نایل شد و سپس در کنسرواتوار «سانتاچی چیلییای» رم به تحصیل پرداخت و درجه کارشناسی موسیقی را در ایالات متحده آمریکا از دانشکده «سانفرانسیسکو» دریافت کرد. او به مدت ۱۰سال در دانشگاه هنر به تدریس موسیقی پرداخت و مدیریت گروه موسیقی این دانشگاه را به مدت ۶ سال عهده‌دار بود.

نماهنگ «آواز صلح» را اینجا ببینید و دانلود کنید؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز