خبرگزاری کار ایران

در مراسم رونمایی آلبوم «قاصدک» مطرح شد؛

باید به حال ترانه امروز گریه کرد/ پای قطعات سخیف به تلویزیون هم باز شده است

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۷۳۶

آلبوم «قاصدک» اثر مشترک مهرزاد خواجه امیری و محمدعلی بهمنی با برگزاری یک مراسم رونمایی در تالار رودکی تهران وارد بازار موسیقی شد.

به گزارش ایلنا، آلبوم «قاصدک» اثر مشترک مهرزاد خواجه امیری و محمدعلی بهمنی با برگزاری یک مراسم رونمایی که روز جمعه دوازدهم مهرماه در تالار رودکی تهران برگزار شد، در دسترس مخاطبان قرار گرفت. در این آلبوم محمدعلی بهمنی به دکلمه یکی از ترانه‌های خود  روی موسیقی مهرزاد خواجه امیری پرداخته است.

به حال ترانه امروز کشور باید گریه کرد

محمدعلی (بهمنی شاعر و ترانه سرا) در ابتدای این مراسم گفت: ترانه‌‌های این آلبوم لزوما برای کودکان سروده نشده و تمامی طیف‌های سنی جامعه می‌توانند به آن گوش کنند. آقای خواجه‌امیری هم که زحمت موسیقی آن را کشیده‌اند که بسیار خوب و شنیدنی از آب در آمد. به هر ترتیب امیدوارم شرایط کار به شکلی باشد که مورد استقبال شما هم قرار گیرد. 

محمدعلی بهمنی در ادامه با انتقاد به وضع ترانه موجود در کشور اظهار داشت: این روزها ترانه‌هایی را می‌شنویم که سطح آن بسیار  پایین است و متاسفانه بسیار هم شنیده می‌شوند. به حال ترانه‌ امروز کشور باید گریه کرد. متاسفانه پای این قطعات که ترانه‌های سخیفی هم دارند به تلویزیون هم باز شده است. کشور ما ترانه‌های غنی ای را در فرهنگ خود دارد و مایه تاسف است که امروزه به این سطح رسیدیم. وزارت ارشاد باید برای ترانه‌سرایان جوان کلاس‌های ترانه برگزار کند تا شاید بتوانیم کمی از این وضع خارج شویم. البته اگر خیلی رک بخواهم صحبت کنم من این موضوع را از چشم شرکت‌های موسیقی می‌بینم که نه تنها بر روی ترانه قطعات نظارت ندارند و درخواست ترانه خوب از ترانه‌سرا نمی‌کنند، بلکه گاها آن‌ها را مجبور به گفتن چنین ترانه‌هایی نیز می‌کنند.

اشعار کودکانه ای که برای یک آلبوم ویژه بزرگسالان انتخاب شد

مهرزاد خواجه امیری (خواننده آلبوم قاصدک) نیز در این مراسم توضیح داد: من آقای بهمنی را از سال ۸۳ می‌شناسم و با ایشان و آثارشان آشنایی کامل دارم. ما پیش از این آلبوم نیز در آلبوم «سایه سوم» و در قطعه‌ «نگفته‌ها» با یکدیگر همکاری داشتیم. ایشان یک کتابی با نام «صبح زود یه قاصدک، سوار باد خنک» دارند. این کتاب به ظاهر کتابی برای کودکان است اما ترانه‌های آن به قدری زیبا و عمیق بوده و آنقدر زیبا عشق حقیقی را به تصویر می‌کشد که قطعا هر کسی با هر سنی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند. بنابراین به نظرم حیف آمد که این ترانه‌ها با موسیقی ترکیب و به گوش مخاطبان نرسد. مخاطب این آلبوم شاید کودک درون تمامی انسان‌هاست.

وی همچنین در مورد قطعه‌ «آتاناسیا» و انتخاب آن برای این آلبوم گفت: «آتاناسیا» در زبان یونانی به معنی جاودانگی است. من برای استاد بهمنی چندین قطعه را پخش کردم که ایشان با قطعه‌ آتاناسیا ارتباط خوبی برقرار کرد و گفت: «من یک ترانه دارم که به این قطعه می‌خورد» و به این ترتیب قرار بر این شد که این قطعه بخشی از موسیقی این آلبوم باشد.

این خواننده در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که با توجه به هزینه‌ بالای نشر آلبوم چه اصراری به انتشار این اثر به صورت آلبوم (و نه تک‌آهنگ) داشت، گفت:  این آلبوم یک مجموعه داستانی به هم پیوسته است و باید حتما به صورت آلبوم منتشر می‌شد. البته یکی از اهدافمان این بود هرکس که کتاب «صبح زود یه قاصدک سوار باد خنک» را تهیه می‌کند در کنار آن بتواند قطعه‌ موسیقیایی آن را نیز گوش کند. این اثر صوتی به قدری ارزشمند و محترم است که اگر به شکل تک آهنگ منتشر می‌شد ارزش معنوی خود را از دست می‌داد.   سبک این آلبوم با دیگر آلبوم‌هایی که این روزها در مارکت می‌شنویم بسیار متفاوت است. به نظر من خلا یک آلبوم موسیقی داستانی خوب احساس می‌شد. امروزه برای کودکان و در کل مخاطبین زمانی برای آموزش «عشق حقیقی» گذاشته نمی‌شود. مخاطب اصلی موسیقی روح انسان است تا در او ایجاد انگیزه برای تفکر کند که سعی ما در این آلبوم همین بود.

برگزاری یک کنسرت ویژه در تالار وحدت

خواجه‌امیری در مورد انتشار آلبوم‌های شخصی و مستقل خود گفت: در وضعیت موجود بازار موسیقی که نه اطلاع‌رسنی خوبی در زمان انتشار داریم و نه کپی رایت رعایت می‌شود، انتشار آلبوم کار بیهوده‌ای است. من برای آلبوم بی‌کلامی که در دست تولید و انتشار دارم از هزینه شخصی خودم چیزی حدود ۴۰ میلیون هزینه کردم که تمامی همکارانم از این کار من متعجب بودند. به نظر من از زمانی به این وضع رسیدیم که آلبوم‌های موسیقی وارد سوپر مارکت‌ها شد و از ارزش و اعتبار آن کاسته شد. به هر حال در قطعاتی که در دست انتشار داریم کمی تغییرات در سبک نیوایج پدید آوردیم تا به سلیقه مخاطب نزدیک‌تر شود. ما در تاریخ ۱۲ آذر ماه نیز کنسرتی را به همراه ارکستری بزرگ در تالار وحدت به روی صحنه خواهیم برد که برنامه‌های ویژه‌ای را برای آن تدارک دیده‌ایم.

 آلبوم موسیقی «قاصدک» اثر مشترک مهرزاد خواجه امیری و محمدعلی بهمنی به همت موسسه فرهنگی هنری «آوای جم» و پخش «نشر جوان» هم اکنون در تمامی شهر کتاب‌ها عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز