خبرگزاری کار ایران

واکنش شبکه هدهد به انتقادها؛

اگر در فضای مجازی پا پس بکشیم از غافله عقب می‌افتیم

asdasd
کد خبر : ۸۱۸۶۵۶

کرار انصاری‌منش ضمن بیان اینکه سرمایه هر شبکه‌ای مخاطبان آن است، گفت: در راستای جلب رضایت مخاطبان شبکه، رویکرد آن را تا حدودی تغییر دادیم.

کرار انصاری‌منش (مدیر جدید شبکه جهانی هدهد) درخصوص تغییراتی که به‌تازگی در این شبکه صورت گرفته است، گفت: شبکه جهانی هدهد، شبکه تخصصی کودک و نوجوان با رویکرد فرهنگی و مذهبی است و اکنون ۹ سال است که در حال تولید و تامین برنامه و پخش آنها بر فرکانس‌های گوناگون و به زبان مختلف است. در چند ماه اخیر، در راستای بهینه‌سازی عملکرد شبکه، تغییراتی محسوس در آن صورت داده‌ایم. ناگفته نماند که هدف اصلی ما از ایجاد این تغییرات جذب مخاطبان جدید و رضایت مخاطبان قدیمی بوده است.

وی درخصوص علت اصلی ایجاد تغییرات در روال برنامه‌های شبکه افزود: علت اینکه تصمیم به تغییر گرفتیم این بود که پیام‌های بسیار زیادی ازجانب مخاطبان فهیم و پیگیر شبکه به ما می‌رسید مبنی براینکه چرا رویکرد مذهبی شبکه از حالت تعادل خارج شده و به افراط گراییده است و هدهد بیشتر شبیه حسینیه است تا شبکه کودک. ما نیز براساس احترام به نظر مخاطب، تصمیم گرفتیم در روال برنامه‌ها تغییراتی ایجاد کنیم تا این تعادل برقرار شود؛ درنتیجه سوگواری و عزاداری دو ماه محرم‌ و صفر را کمی کاسته و به ‌دهه اول محرم و روزهای شهادت مختصر نمودیم. پس از این اقدام، انبوه پیام‌های رسیده گویای این حقیقت بود که رضایت بسیاری از مخاطبان جلب شده و از این کار بسیار خشنودند، ولی پیام‌هایی نیز در اعتراض به آن دریافت کردیم.

انصاری‌منش افزود: هدهد یک تلویزیون ماهواره‌ای است و باتوجه به اینکه امروزه تعداد بسیاری از خانواده‌ها به ماهواره دسترسی دارند، این خطر همواره در کمین کودکان است که به سمت شبکه‌هایی جذب شوند که رویکردی متفاوت و حتی مخالف با ما و با عرف جامعه دارند؛ درنتیجه ما به فکر راه‌هایی افتادیم که هرچه بیشتر و بهتر به جذب مخاطب کمک کند. یکی از این راه‌های مهم که بسیار هم موفق بوده است مشارکت دادن مخاطب در قالب برنامه‌ها و مسابقات متعدد همراه با جوایز نقدی است که خوشبختانه در همان روزهای اولِ به اجرا درآمدن، تأثیر خودش را نشان داد.

وی درخصوص اهمیت فضای مجازی و تقویت آن افزود: یکی دیگر از عملکردهای ما در این تغییر و تحول جدید، توسعه و تقویت فضای مجازی بوده است با این هدف که شبکه هدهد را هرچه بیشتر در فضای مجازی بشناسانیم. امروزه با تکنولوژی نوین و رسانه‌های نوینی که در فضای مجازی به‌وجود آمده‌اند، گرایش مردم بیشتر به این سمت رفته است و ما خواه‌ ناخواه مجبوریم در فضای مجازی حضوری فعال و هدفمند داشته باشیم. به همین منظور محتوای مختصّ فضای مجازی تولید می‌کنیم و آن را دراختیار کاربران فضای مجازی قرار می‌دهیم؛ اگر ما این فعالیت مستمر و مؤثر را نداشته باشیم و در فضای مجازی کمرنگ باشیم و پا پس بکشیم، قطعاً افراد و شبکه‌ها و رسانه‌های دیگری وجود دارند که با دیدگاه‌ها و رویکردهای خاص خودشان و اهداف مختلف و متنوع همین روال را پیش می‌گیرند و درنتیجه ما از قافله عقب می‌افتیم.

وی درخصوص استعدادیابی نوجوانان گفت: یکی دیگر از اهداف ما در شبکه هدهد که برای تحقق آن، در آینده نزدیک، بسیار دقیق و حرفه‌ای برنامه‌ریزی کرده‌ایم، برگزاری جشنواره‌هایی ا‌ست که به‌دست خود نوجوانان اداره می‌شود و نوجوانان در آنها شرکت می‌کنند با این هدف که استعدادهای نو را کشف و حمایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز