خبرگزاری کار ایران

در بسته خبری فرهنگی روز چهارشنبه ایلنا می‌خوانید:

امکان تفحص از رسانه‌ملی با اجازه رهبری ممکن است/قانون ۱۰ درصد کنسرت‌ها ابلاغ شد اما آیین‌نامه اجرایی نداشت/هر وقت خواستیم پیشرفت کنیم، میراث گذشتگان را از بین بردیم/تضمینی برای بازگشت ۱۷ هزار لوح باقیمانده وجود ندارد/ درگذشت یک فیلمنامه‌نویس

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۸۱۰

گزارشی با موضوع بررسی زوایای مختلف تخصیص یک درصد از محل اعتبارات هزینه‌ای دولت به سازمان صداوسیما و گفتگو با معاون هنری وزارت ارشاد درباره قانون ۱۰ درصدی که باید از درآمد کنسرت‌ها به خزانه دولت واریز شود از موضوعات مهم فرهنگی امروز در ایلنا هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گزارشی با موضوع بررسی زوایای مختلف تخصیص یک درصد از محل اعتبارات هزینه‌ای دولت به سازمان صداوسیما، گفتگو با معاون هنری وزارت ارشاد درباره قانون ۱۰ درصدی که باید از درآمد کنسرت‌ها به خزانه دولت واریز شود و وضعیت بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران، گفتگو با یک مستند ساز درباره ساخت مستندی با موضوع قنات‌های ایران، اظهارات مدیریت موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو در نشست خبری بازگشت 1783 لوح تخت جمشید به ایران، در گذشت یک فیلمنامه نویس، همکاری مجدد بیتا فرهی با داریوش مهرجویی و رونمایی از تازه‌ترین اثر مارتین اسکورسیزی با حضور پیرمردهای سینمای جهان از جمله مطالبی است که روز چهارشنبه ده مهر در سرویس فرهنگی خبرگزاری ایلنا منتشر شده است.

رسانه‌ ملی به خواسته‌های مردم توجهی ندارد/امکان تفحص از رسانه‌ملی با اجازه رهبری ممکن است

پس از تصویب تخصیص یک درصد از محل اعتبارات هزینه‌ای دولت به سازمان صداوسیما، جمعی از کارشناسان مختلف که همگی سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه دارند، به بررسی زوایای مختلف حقوقی و سیاسی این تصمیم دولت پرداختند.

قانون ۱۰ درصد کنسرت‌ها ابلاغ شد اما آیین‌نامه اجرایی نداشت

سیدمجتبی حسینی درباره قانون ۱۰ درصدی که باید از درآمد کنسرت‌ها به خزانه دولت واریز شود و نتیجه آن افزایش بهای بلیت کنسرت‌ها بوده، می‌گوید که این قانون ابلاغ شد اما آیین‌نامه اجرایی نداشت. مجتبی حسینی درباره وضعیت بازسازی موزه هنرهای معاصر تهران هم می‌گوید پیش‌بینی‌ها درست از آب درنیامد و کار مرمت به درازا کشید.

هر وقت خواستیم پیشرفت کنیم، میراث گذشتگان را از بین بردیم

هادی آفریده ضمن بیان اینکه "رگ های آبی زمین" روایت از میراثی بوده که تمدن ایران را حفظ کرده است، گفت: در واقع ما در حال صحبت از میراثی هستیم، که در سخت‌ترین شرایطی که کشور در جنگ، محاصره و خشکسالی‌هایی چند صد ساله بوده، با منابع آبی خود، مردم ایران را حفظ کرده است.

تضمینی برای بازگشت ۱۷ هزار لوح باقیمانده وجود ندارد

نشست خبری بازگشت 1783 لوح تخت جمشید از موسسه شرق‌شناسی دانشگاه شیکاگو صبح امروز با حضور مسئولان وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و مسئولان موسسه شرق شناسی شیکاگو برگزار شد.

درگذشت فیلمنامه‌نویس "سیزده گربه روی شیروانی داغ" و "دشمن"

مجید فرازمند فیلمنامه‌نویس سینمای ایران دار فانی را وداع گفت.

همکاری مجدد بیتا فرهی با داریوش مهرجویی

بیتا فرهی در «لامینور» تازه‌ترین فیلم داریوش مهرجویی ایفای نقش می‌کند.

رونمایی از تازه‌ترین اثر مارتین اسکورسیزی با حضور پیرمردهای سینمای جهان

مارتین اسکورسیزی در رونمایی از فیلم مرد ایرلندی از نبود بودجه برای ساخت فیلم ابراز گلایه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز