خبرگزاری کار ایران

بیانیه کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در فقدان مجید فرازمند

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۷۶۴

کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران با انتشار پیامی درگذشت مجید فرازمند را تسلیت گفت.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، متن پیام تسلیت کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در فراق مجید فرازمند به شرح زیر است: مجید فرازمند نویسنده خوش‌ذوق، حرفه‌ای و عضو فعال کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران پس از تحمل یک دوره طولانی رنج و مرارت ناشی از بیماری، سحرگاه دیروز درگذشت.

مجید فرازمند متولد ۱۳۲۴ به نسلی تعلق داشت که با تحصیلات عالی و سال‌ها کوشش و تلاش بی‌وقفه در فراگیری و کسب معرفت و دانش به مرزی از پختگی و مهارت می‌رسد و پس از آن به شکل حرفه‌ای و مستمر، نوشتن را برگزید. کارنامه او طیف وسیع و متنوعی از موضوعات و مفاهیم را دربرمی‌گیرد که نشان از خلاقیت و ذوق و مهارت نویسنده‌ای آگاه و توانا دارد.

مجید فرازمند پس از تجربه نگارش و کارگردانی فیلم‌های تلویزیونی به شکل حرفه‌ای در سینما به فعالیت ادامه می‌دهد. نگارش فیلم‌نامه‌های ۱۳ گربه روی شیروانی داغ، دشمن، دلقک، بمانی هفتم، و راز سر به مهر بخشی از آثار اوست که با همکاری و مشارکت همسرش فرزانه شبانی نوشته شده‌اند.

خانواده سینمای ایران سوگوار نویسنده‌ای است که پایبند به ارزش‌ها و فضایل اخلاقی بود؛ تصویری که از او در ذهن یکایک ما نقش بسته، سرشار از ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که به آسانی از یاد نمی‌روند. او به دور از هیاهو و جنجال و حاشیه زیست. تشنه شهرت نبود. خلق‌وخو و اصالت تبار باختری‌اش را یک دم رها نکرد. درستکار و راستگو و شریف بود. صبور بود و اهل گذشت و به‌شدت متواضع. او به‌همراه همسرش به‌عنوان یکی از اعضای کانون فیلم‌نامه‌نویسان، در تمامی مراحل شکل‌گیری کانون و فعالیت‌های صنفی حضوری فعال و نقشی موثر ایفا کرد. در سخت‌ترین شرایط روحی از پا نیفتاد. مسئولیت‌پذیر و متعهد بود. اعضای کانون به یاد دارند که در آخرین جلسه مجمع عمومی فیلم‌نامه‌نویسان، با آن‌که نیمی از بدنش از کار افتاده بود اما با ویلچر در جلسه حاضر شد و آشکارا نشان داد که نسبت به تقدیر، حیات و استمرار فعالیت تنها تشکل صنفی فیلم‌نامه‌نویسان دغدغه دارد. تصویر باشکوه حضورش، عزم ما را برای ارتقا و رشد این نهاد صنفی دوچندان ساخت.

کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران درگذشت این هنرمند محجوب و خوش‌نام را به خانواده سینما و جامعه هنری کشور تسلیت عرض می‌کند و برای همسر پرمهر و فداکارش سرکار خانم فرزانه شبانی که عضو شورای مرکزی کانون است صبر و شکیبایی آرزومندیم. با او عهد می‌بندیم که یادش را همچنان گرامی خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز