خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده "کروکودیل" مطرح کرد:

سینماداران علاقه‌ای به اکران فیلم‌های اجتماعی ندارند/ توزیع سالن‌های سینما در شهر عادلانه نیست

asdasd
کد خبر : ۸۱۷۱۷۱

تهیه‌کننده فیلم کروکودیل معتقد است که به دلیل توزیع ناعادلانه سالن‌های سینما در سطح شهر، سینما رفتن برای خانواده‌های جنوب شهر تفریح گرانی است.

 فیلم سینمایی کروکودیل به کارگردانی مسعود تکاور در سینماهای سراسر کشور اکران شده است. عزت‌الله جامعی ندوشن (تهیه‌کننده فیلم کروکودیل) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به وضعیت اکران این فیلم گفت: ما دوست داشتیم سال گذشته این فیلم اکران شود اما به دلیل زیاد بودن فیلم‌های کمدی فرصت اکران برای این فیلم به وجود نیامد و سینماداران نیز اولویت و تمایل خود را به فیلم‌های کمدی می‌دادند و امسال نیز در فصل بهار و تابستان فیلم‌های کمدی در اولویت اکران بودند.

وی ادامه داد: شورای اکران فرصت نمایش این فیلم را اواخر تابستان و ابتدای پاییز به ما دادند و اگر ما از این فرصت استفاده نمی‌کردیم شاید دیگر هرگز نمی‌توانستیم فیلم را اکران کنیم. البته خود ما این زمان را برای اکران انتخاب نکردیم بلکه نوبت به ما رسید و بعد از صحبت‌هایی که با پخش‌کننده انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که بهتر است فیلم را در فرصتی که به ما دادند، به نمایش دربیاوریم.

ندوشن با اشاره به اینکه به صورت کلی فروش فیلم‌ها در ماه محرم کاهش پیدا می‌کند، گفت: امسال این میزان بیشتر شده است. البته اگر سالن‌های سینمای ما بیشتر بود شاید فروش فیلم‌ها نیز افزایش پیدا می‌کرد.

وی ادامه داد: مشکل دیگر این است که سینماها تمایل چندانی به اختصاص همه سانس‌های خود به اکران فیلم‌های جدید را ندارند و همچنان فیلم‌هایی را نمایش می‌دهد که مدتهاست روی پرده هستند و گاهی حتی وقتی یک فیلم چند ماه از اکرانش گذشته بازهم آن را نمایش می‌دهند.

ندوشن افزود: متاسفانه گستره توزیع سالن‌های سینما حتی در شهر تهران نیز درست و عادلانه نیست. خانواده‌ها و مخاطبان برای پیدا کردن سانس فیلم مورد علاقه خود و تماشای آن با مشکلات زیادی مواجه هستند و اگر یک خانواده‌ای که در جنوب شهر زندگی می‌کند بخواهد فیلمی را در سینمایی در مرکز شهر و یا شمال شهر ببیند هزینه سنگینی را باید پرداخت کند.

ندوشن با اشاره به اینکه سینماداران به صورت کلی به فیلم‌های اجتماعی روی خوش نشان نمی‌دهند، ادامه داد: اینکه یک یا دو فیلم اجتماعی در سال به فروش خوبی می‌رسد نشانه‌ای از استقبال سینماداران از فیلم‌های اجتماعی نیست و فقط استثناست و اولویت اصلی سینماداران فیلم‌های طنز است.

تهیه‌کننده کروکودیل با اشاره به اینکه فروش فیلم‌ها به صورت کلی امسال در تابستان نسبت به سال گذشته افت محسوسی کرده، گفت: متاسفانه در هیچ سالی ما در تمام طول سال شاهد اکران پرفروش نبوده‌ایم و یک سال در دو فصل و گاهی سه فصل شاهد اکران خوبی بودیم اما امسال فقط در فصل بهار فیلم‌ها فروش خوبی به دست آوردند. اگر ما به دنبال این هستیم که در تمام طول سال فروش فیلم‌ها خوب باشد باید فیلم‌هایی که پیش‌بینی می‌کنیم به فروش خوبی دست پیدا می‌کنند را در طول سال تقسیم کنیم نه اینکه همه آنها را در یک فصل اکران کنیم.

وی ادامه داد: در سال‌های نه‌چندان دور فیلم‌هایی همچون همسر به کارگردانی مهدی فخیم‌زاده یا خواستگاری که فیلم‌های اجتماعی با رگه‌های طنز بودند در فصل زمستان اکران می‌شدند و در حالی که برف شدیدی نیز باریده بود مردم از این فیلم‌ها استقبال می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز