خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته گردشگری و هفته تهران، شهرداری تهران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۴۸۵۲

مراسم هفته گردشگری در تهران با حرکت خودروهای کلاسیک در سطح شهر تهران آغاز و با برگزاری پرسه در شهر در هفته تهران به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی سیف (رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران) با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری گفت: ۵ مهرماه برابر با روز جهانی گردشگری است و بر اساس اعلام مسئولان گردشگری کشور از ۶ تا ۱۲ مهر هفته گردشگری در تمام کشور برگزار می شود. با توجه به آن که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استان سیستان و بلوچستان را به عنوان مرکز برگزاری مراسم رسمی روز جهانی گردشگری در نظر گرفته است از این رو ستاد گردشگری شهرداری تهران برگزاری مراسم روز جهانی و هفته جهانی گردشگری در تهران را برعهده گرفت.

او ادامه داد: صبح جمعه با گشایش نمایشگاه عکس "دور تهران بگردیم" به طور رسمی هفته گردشگری در تهران کلید خواهد خورد.  همچنین مراسم هفته گردشگری در تهران با حرکت خودروهای کلاسیک در سطح شهر تهران ادامه خواهد یافت قصد ما بر آن است تا با حرکت این خودروها یادآور تهران قدیم باشیم. این مراسم از ساعت ۱۵ از تقاطع کارگر و بلوار کشاورز آغاز خواهد شد و در ادامه به میدان ۷ تیر و سپس به میدان ولیعصر باز می گردد مسیر به سمت تجریش و میدان قدس ادامه پیدا می‌کند در نهایت خودروهای کلاسیک وارد خیابان شریعتی شده و در باغ موزه قصر متوقف خواهد شد. در طول مسیر نقشه‌های تهران را  به گردشگران ارائه می‌دهند و آنها را به تهرانگردی ترغیب می‌کنند.

 سیف یادآور شد: در روزهای هفت و هشت مهر نیز با هماهنگی‌هایی که با موزه سینما انجام شده است فیلم‌های مستند با موضوع تهران اکران خواهد شد. آنان که هر روز پنج فیلم در معرض دید عموم گذاشته می‌شود که دیدن آنها رایگان است. فیلم‌هایی از جمله بازار از طهران تا تهران، عودلاجان، باغ‌های گمشده، آرامستان، بهارستان خانه ملت، اهالی خیابان یک طرفه، چنارستان به نمایش درخواهد آمد و در نهایت یادبودی برای مرحوم حمید سهیلی که از جمله مستندسازهای معروف تهران است، برگزار خواهد شد.

 به گفته رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران مراسم اصلی هفته گردشگری در روز ۸ مهرماه در برج میلاد برگزار خواهد شد که در آن علاوه بر سخنرانی اساتید و کارشناسان امر کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود. این مراسم با شعار تهران مقصد گردشگری برگزار خواهد شد و قصد بر آن است تا تهران تبدیل به مقصد گردشگری شود.

او یادآور شد: از آن جایی که 9 مهر برابر با روز جهانی سالمندان است از این رو تلفیقی از گردشگری و سالمندان را ایجاد کردیم و با رایزنی که با باغ ملی گیاه‌شناسی داشتیم بازدید برای سالمندان را هماهنگ کردیم. همچنین در روز ۱۰ مهر برنامه بازدید مدارس منتخب تهران را از موزه‌ها  هماهنگ کردیم چراکه برای فرهنگسازی موزه‌گردی و گردشگری باید از دانش آموزان آغاز کنیم.

وی افزود: از آنجا که مدتی است برنامه پرسه در شهر توسط ستاد  گردشگری شهرداری تهران انجام می شود سیف گفت ۱۱ و ۱۲ مهر نیز شاهد برگزاری تورهای پرسه در شهر خواهیم بود که در مسیرهای خیابان ولیعصر، سنگلج، عودلاجان، انقلاب، تهران عتیق، مسیر مشروطی، پرسه در شمیران و پرسه در ری خواهد بود.

سیف با اشاره به اینکه هفته آینده نیز هفته تهران نامگذاری شده است، به برنامه‌هایی که قرار است در هفته تهران برگزار شود اشاره کرد و گفت: در روز ۱۳ مهر ماه با همکاری نمایندگی فتوواک اسکات کلوین در تهران قرار است این طرح در مسیر خیابان ایرانشهر شهر تا پارک هنرمندان اجرا شود و عکس‌ها برای داوری به مرکز اصلی نمایندگی ارسال شود.

 او همچنین از عقد تفاهم نامه گردشگری و تبادل تجربیات در این حوزه با استان‌های همجوار تهران مانند قم و رامین کرج دماوند کاشان و قزوین خبر داد و گفت: از آنجا که همواره تهران به عنوان شهری برای گذر مورد استفاده گردشگران است و معمولاً به عنوان مقصد سفر انتخاب نمی‌شود بر آن شدیم تا با عقد تفاهم‌نامه و معرفی مسیرهای گردشگری به گردشگران استان‌های همجوار تهران را تبدیل به مقصد گردشگری کنیم.

 از دیگر برنامه‌های هفته تهران می‌توان به برگزاری عصرانه به وقت گردشگری اشاره کرد که ۱۴ مهرماه در موزه رضا عباسی با موضوع موزه‌های تهران برگزار می‌شود. همچنین ۱۵ مهر هر کار مشترکی بین ستاد گردشگری شهرداری تهران و موزه ملی ایران رقم خواهد خورد. در روز ۱۶ مهر برابر با روز جهانی کودک است نشست تخصصی تهران‌شناسی برای کودکان در مجموعه سوارکاری نوروزآباد برگزار می‌شود تا در این آشناسازی کودکان با اکوتوریسم  شرایط برای آشنایی آنها با اسب‌های پونی و چوگان فراهم شود. در روز ۱۷ مهر ماه نیز شاهد برگزاری افتتاحیه دوره آموزشی تهران شناسی برای کانون‌های گردشگری مناطق ۲۲ گانه تهران خواهیم بود. در روزهای ۱۸ و ۱۹ مهر ماه نیز به روال پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها پرسه در شهر برگزار خواهد شد. همچنین قرار است پاراتور برای معلولان شهر تهران برگزار شود.

 سیف در ادامه در پاسخ به خبرنگار ایلنا مبنی بر  آخرین نتیجه لایحه تبدیل این ستاد به سازمان گردشگری شهرداری تهران گفت: این لایحه مراحل پایانی خود را طی می کند و امید است در ماه‌های آینده بتوانیم آن را ارائه دهیم. به جرات می‌توانم بگویم طی شش ماهه آینده و تا پایان سال ۹۸ این مهم محقق خواهد شد.  با تحقق لایحه شکل‌گیری سازمان گردشگری شهرداری تهران سایر سازمان‌هایی که زیر لقای این مجموعه در حوزه گردشگری فعالیت دارند، تجمیع می‌شوند و تحت مدیریتی واحد در  سازمان گردشگری شهرداری اداره خواهد شد. ضمن آنکه این سازمان در تهران فعال خواهد بود و هیچ موازی کاری با معاونت گردشگری وزارتخانه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی نخواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز