خبرگزاری کار ایران

پیام تسلیت خانواده صادق تبریزی در پی درگذشت مسعود عربشاهی

asdasd
کد خبر : ۸۱۲۳۹۵

در پی درگذشت مسعود عربشاهی خانواده زنده یاد صادق تبریزی پیام تسلیت منتشر کرد.

به گزارش ایلنا، در پی درگذشت مسعود عربشاهی (نقاش و مجسمه‌ساز پیشکسوت ایرانی) خانواده زنده یاد صادق تبریزی پیام تسلیتی را توسط مهرداد فلاح (نقاش و خواهرزاده صادق تبریزی به عنوان نماینده معرفی شده ازطرف آن هنرمند برای زمان پس از فوتش) منتشر کرد. در متن پیام تسلیت خانواده صادق تبریزی آمده است:

مسعود  عربشاهی هم  به جاودانگان پیوست. یک سال پس از رفتن صادق تبریزی، عربشاهی  هم پر کشید و از بین ما رفت  و  به دوست دیرینه‌اش پیوست.  شعرِ زندگی، همیشه غافلگیرت می‌کند، درست همانجایی که می‌خواند «و در شهادت یک شمع راز منوری است که آن را، آن آخرین و آن کشیده‌ترین شعله، خوب می‌داند. مسعود عربشاهی از هنرمندان شاخص ایران زمین بود  و نقش و جایگاه این هنرمند در تاریخ هنر ایران ماندگار خواهد بود. درگذشت این هنرمند  را به  جامعه هنری و بویژه همسر و   فرزندان او تسلیت عرض می‌کنیم .روحش شاد و یادش گرامی باد.

گفتنی است دوستی صادق تبریزی و مسعود عربشاهی  که سابقه‌ای ۶۰ ساله دارد ، از دهه ۳۰  همزمان با تحصیل آن دو در هنرستان  و  سپس  دانشکده هنرهای تزیینی آغاز شد.از همان زمان توجه اینان به سنت‌های تصویری و تزیینی ایران جلب شد و هر یک از آن‌ها  ‌کوشید به طریقی عناصر هنر گذشته را در کار خود وارد کنند. صادق تبریزی دربارهٔ این بخش از زندگی عربشاهی این چنین می‌گوید: دوران نوجوانی را در محضر محمود اولیا به شناخت نقاشی واقعگرا و رنگ‌های طبیعت و دست‌یابی به طراحی دقیق اشیا و انسان سپری کرد.کسانی که شاهد این دوره از کوشش او بوده‌اند، تعهد وی را برای پایه‌ریزی یک نقاشی حساب شده می‌ستایند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز