خبرگزاری کار ایران

پایان جشنواره دوویل فرانسه همراه با تنفر از دونالد ترامپ

asdasd
کد خبر : ۸۱۱۰۰۷

برنده جایزهٔ ویژهٔ ۴۵ سالگی جشنواره دوویل فرانسه می‌گوید در کاخ سفید یک آدم نژادپرست و اهل تبعیض جنسیتی داریم.

به گزارش ایلنا به نقل از منابع خارجی، جشنواره  سینمایی دوویل که هر ساله در کنار کانال مانش در فرانسه  برگزار می‌شود، امسال به ۴۵ سالگی رسید. این جشنوارهٔ هر ساله فیلم‌هایی از سینمای  آمریکا و نسل تازه‌ای از سینماگران این کشور را در معرض دید قرار می‌دهد که هنوز به شهرت جهانی نرسیده‌اند.

در جشنواره امسال بسیاری از فیلم‌های بازتاب‌دهندهٔ نگاه منتقد و حتی پرانزجار فیلمسازان جوان آمریکایی نسبت به رئیس جمهوری کنونی‌شان حضور داشت.

 امسال در دوویل، علاقهٔ دیرین فرانسوی‌ها به سینمای آمریکا با انتقادها علیه دونالد ترامپ همراه بود. در مراسم پایانی  جشنواره، کاترین دنوو (بازیگر سینمای فرانسه) که ریاست هیئت داوران را برعهده داشت، جایزهٔ بزرگ را به  آنی سیلور اشتاین داد.

"گاو نر" که نخستین فیلم بلند این سینماگر جوان است، گزارشی است از وضعیت جامعهٔ آمریکایی و نابهنجاری‌های آن در دوران دونالد ترامپ. این فیلم همچنین جایزهٔ منتقدان را به دست آورد. فیلم "گاو نر" در بخش "نوعی نگاه"  آخرین جشنوارهٔ کن نیز نمایش داده شده بود.

دومین جایزهٔ  جشنواره  نیز به اولین فیلم یک کارگردان جوان به اسم مایکل آنجلو کووینو داده شد و جایزهٔ ویژه  "تماشاگران" به فیلم نخست تیلر نیلسون اعطا شد.

کارلو میرابلا دیویس یکی دیگر از سینماگران جوانی که جایزهٔ ویژهٔ ۴۵ سالگی فستیوال را برنده شد، هنگامی که برای دریافت جایزه به صحنه آمد گفت: "باید بدانیم که ما در کاخ سفید یک آدم نژادپرست و اهل تبعیض جنسیتی  داریم و باید به هرترتیب تلاش کرد تا او دوباره انتخاب نشود".

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز