خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

آتش در حریم قلعه فلک‌الافلاک اتفاق افتاد اما آسیبی نرساند

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۶۹۴

بی‌احتیاطی یک گردشگر منجر به وقوع آتش‌سوزی در حریم قلعه فلک‌الافلاک شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدامین قاسمی (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان) با اشاره به آتش‌سوزی که امروز در محوطه اطراف قلعه فلک الافلاک اتفاق افتاده، گفت: یکی از گردشگران ته سیگار خود را بدون ملاحظه در باغچه کنار ورودی قدیم قلعه فلک الافلاک انداخته بود و از آنجا که در فصل گرم سال قرار داریم و بسیاری از گیاهان خشک شده‌اند، این امر منجر به وقوع آتش سوزی در فضای سبز شد.

او ادامه داد: این آتش‌سوزی، حدود ۳۰ تا ۴۰ متر از فضای سبز دچار حریق شده بود که باحضور نیروهای آتش‌نشانی و یگان حفاظت، مهار شد. از آنجا که فضای سبز در کنار در ورودی قدیم قرار گرفته و از قلعه و آثار تاریخی محوطه آن فاصله دارد، از این رو آسیبی متوجه آثار تاریخی و بنای قلعه نشده است.

قاسمی یادآور شد: از آنجا که نیروی کافی برای نظارت و پایشش جای جای محوطه قلعه در اختیار نداریم، ممکن است چنین اتفاقاتی بیفتد البته تمام تجهیزات ایمنی و امنیتی موجود بود چراکه در غیر اینصورت ممکن بود تمام قلعه فلک الافلاک در آتش بسوزد. در نخستین ثانیه‌ها متوجه شدیم و آتش را مهار کردیم. این آتش‌سوزی حدود ۱۰ دقیقه طول کشید و باغچه‌ای که در حریم بود، سوخت که به زودی ساماندهی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز