خبرگزاری کار ایران

امضای تفاهم نامه بین موزه انقلاب اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو ایران

asdasd
کد خبر : ۸۱۰۵۵۶

تفاهم نامه همکاری بین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و کمیسیون ملی یونسکو ایران صبح روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه در سالن جلسات موزه انقلاب اسلامی و دفاع امضا شد.

به گزارش ایلنا، تفاهم نامه همکاری بین موزه انقلاب اسلامی و کمیسیون ملی یونسکو ایران با حضور علی اصغر جعفری (مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی) و حجت الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران) امضا شد.

این تفاهم‌نامه با هدف همکاری‌های علمی، آموزشی، فرهنگی در ابعاد مختلف موزه‌ای، گردشگری و فرهنگی مابین دو مجموعه و همچنین بهره‌گیری متقابل از منابع اطلاعاتی، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی طرفین در جهت معرفی و تبلیغ فرهنگ مقاومت در جنگ، دستاوردها و ارزش‌های دفاع مقدس، به امضا رسید.

حجت الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران) گفت: دانش آموزان امیدهای آینده کشور برای رشد و ترقی و پیشرفت هستند، مفاهیمی همچون پایمردی، شهدا، جنگ، فداکاری، مقاومت، ایثار، جانبازی، جنگ هشت ساله عراق برضد ایران، حمایت بلوک شرق و غرب از صدام و هزاران مفهوم دیگر از جنگ تنها در کتاب‌های درسی با تصاویر چاپی به دانش آموزان منتقل می‌شود، این در حالی است که موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یک موزه زنده از تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و دیدن آن برهمگان واجب است.

وی افزود: شاید بیشتر کسانی که به مفاهیم (شهید، جبهه، جانباز، و .....) پای بند هستند و برای شهدا احترام خاصی قائل هستند از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دیدن می‌کنند به نظرمن نباید بازدید از موزه تنها به یک عده خاص محدود شود بلکه باید پای همه‌ قشرهای مردم را برای بازید به موزه باز کنیم.

ایوبی تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف کمیسیون ملی یونسکوی ایران نشان دادن فرهنگ و تمدن، اتفاقات و رویدادهای مهم کشور پرافتخارجمهوری اسلامی است. درست است که موزه انقلاب اسلامی یک موزه نظامی و مخصوص هشت سال دفاع مقدس است اما هرشخص چه ایرانی و چه خارجی دربازدید از این موزه متوجه صلح طلبی مردم یک ملت می‌شود، موزه نشان می‌دهد که مردم ایران برای ایجاد صلح پایدار در منطقه و کشورشان مجبور شدند هزینه‌های سنگین و زیادی را پرداخت کنند.

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکوی ایران با بیان اینکه موزه انقلاب اسلامی باید عظمت و پایمردی مردم ایران را برای برقراری صلح عادلانه و پایداربه جهانیان نشان دهد، در ادامه خاطرنشان کرد: موزه دفاع مقدس، مکان بسیار خوبی برای برگزاری برنامه‌های باشکوه کشور است که به صورت مشترک بین موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و سازمان‌های دیگر برگزار می‌شود. یکی از وظایف یونسکو ایران این است که بتواند فرهنگ و تمدن و صلح طلبی ایرانیان را به مردم همه کشورها نشان دهد. بنابراین بازدید سفرای کشورهای مختلف از موزه در هفته گرامیداشت دفاع مقدس باید در برنامه همه  سفارتخانه‌ها گنجانده شود.

ایوبی اظهار داشت: به عنو ان یک شهروند ایرانی و یک فرد مسلمان توفیق داشتم که در دوران دفاع مقدس در کنار رزمندگان غیور کشورم از مرزهای میهن دفاع کنم، اگرچه واژه رزمنده واژه‌ای بسیار بزرگ و ستودنی است اما حال که امروز زنده هستیم و شهید نشدیم موظف هستیم کاری کنیم تا فرزندانمان برای بازدید به موزه انقلاب اسلامی بیایند.

همه مردم در مقابل شهدا سر تعظیم فرود می‌آورند و لازم است آرمان‌های شهدا را بیش از پیش تبلیغ کنیم، باید با تبلیغات خلاقانه در موزه انقلاب اسلامی کاری کنیم تا همه مردم ترغیب شوند و از موزه دیدن نمایند. به وزرات آموزش و پرورش نیز پیشنهاد می‌کنم دیدن این موزه را با معلمان و دانش آموزان هر مدرسه جزو برنامه‌های درسی بگنجانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز