خبرگزاری کار ایران

بخشی از سمفونی «روز واقعه» به آهنگسازی و رهبری مجید انتظامی+فیلم

asdasd
کد خبر : ۸۰۸۹۰۱

مجید انتظامی در سال 1387 با همراهی حسین پارسایی، محمد رحمانیان، حبیب رضایی و اعضای ارکسترش سمفونی «روز واقعه» را روی صحنه برد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید انتظامی در سال 1387 سمفونی «روز واقعه» را روی صحنه برد. «روز واقعه» فیلمی سینمایی است که کارگردانی آن به عهده شهرام اسدی بوده و بهرام بیضایی نویسنده آن است.

سمفونی «روز واقعه» به آهنگسازی و رهبری مجید انتظامی،‌ طی کنسرتی با عنوان «این فصل را بخوان» در تالار وحدت به روی صحنه رفت و طراح کارگردانی آن به عهده حسین پارسایی بود و محمد رحمانیان نویسنده آن بود. حبیب رضایی نیز به عنوان راوی در این پروژه حضور داشت.

مجید انتظامی در همان مقطع،  درباره این اثر نوشته بود: «شیون و زاری نه در حد او، بلکه کمترین است، که او بزرگ است و الهی و جاوید است و جاودانه حماسه‌ خونین کربلا، که او تاریخ شهادت را نوشت، او که در تمثیل و مثال نمی‌گنجد؛ زیرا هر آنچه کرد دست نیافتنی است. پس او در ورای شیون و زاری، جایگاهی رفیع‌تر دارد که باید بر آن ارج نهاد و در تجلی این مرتبت بزرگ، اندوه دل را در گستره هرچه کوبنده‌تر و غنی‌تر آوای موسیقی چنان بنیان نهاد که هرچه بیشتر یادآور آن روز شوم باشد. و این در حد موسیقی با ناله و شیون خلاصه نمی‌شود. که او برتر است و والاتر و در مرتبه‌ای نیست که آوای یک موسیقی سطحی و آسان بتواند شخصیت الهی او را بنمایاند. پس باید به عمق پرداخت تا عمق فاجعه در روز واقعه رخ بنماید، و آهنگساز هر آنچه داشت بر آن نهاد.»

بخشی از سمفونی «روز واقعه» به آهنگسازی و رهبری مجید انتظامی، ببینید و دانلود کنید؛

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز