خبرگزاری کار ایران

کارگردان سریال مطرح کرد:

شخصیت روحانی «وقت صبح» واقع‌گراتر از نقش‌های مشابه است/ دنبال سلبریتی‌ها نبودیم

asdasd
کد خبر : ۸۰۵۴۹۲

جواد میرزا آقازاده با بیان اینکه از بازیگرانی در «وقت صبح» دعوت کرده که نه سلبریتی که چهره‌هایی با بازی باورپذیر باشند، گفت: سعی کردیم شخصیت روحانی این مجموعه را همانطوری نشان دهیم که در جامعه حضور دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، با آغاز شدن ماه محرم، شبکه‌های مختلف تدارک ویژه‌ای را برای پخش سریال‌های مناسبتی در نظر گرفته‌اند. مینی سریال «وقت صبح» به کارگردانی جواد میرزا آقازاده، مجموعه مناسبتی شبکه یک در ایام محرم است که از دوشنبه (یازدهم شهریور) روی آنتن تلویزیون می‌رود. این مجموعه روایت داستان زندگی روحانی جوانی است که در موقعیت انتخاب قرار می‌گیرد و این انتخاب او را با چالش‌هایی مواجه می‌سازد.

جواد میرزا آقازاده کارگردان مینی سریال «وقت صبح» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با حساسیت‌هایی که نسبت به ساخت سریال‌های مناسبتی در تلویزیون وجود دارد، توضیح داد: فیلمسازی سختی‌های خاص خود را دارد و وقتی سراغ موضوع‌های ویژه و موقعیت خاص‌تری بروید، حساسیت آن دوچندان می‌شود.

میرزا آقازاده با اشاره به تلاشی که برای ساخت فضایی معنوی در اثر کرده‌اند، گفت: سعی کردیم سریال را واقعی و دور از اغراق نشان دهیم که حساسیتی ایجاد نکند و به دام شعارزدگی نیفتد.

این کارگردان تلویزیون با اشاره به تلاش برای واقعی‌تر کردن کاراکترها و نزدیکی به نمود بیرونی‌شان برای باورپذیرتر شدن شخصیت‌هایی مانند روحانی سریال، گفت: علاوه بر این، ایجاد درامی که لازمه فیلمنامه است، از جمله سختی‌هایی بود که با آن مواجه بودیم.

آقازاده خاطرنشان کرد: روی خط واقع‌گرایی راه رفتن، برای حفظ ابعاد معنوی اثر و ایجاد درام، از پیچیدگی‌های تولید مجموعه «وقت صبح» بود.

او اظهار داشت: شخصیت‌های روحانی پیش از این در سریال‌های دیگری هم نشان داده شده بودند، ما قصد داشتیم نسبت به سریال‌های دیگر دینی، متفاوت عمل کنیم. بنابراین سعی کردیم روحانی سریال‌مان را در شرایطی عادی و به همان شکلی که در جامعه وجود دارد، نشان دهیم.

آقازاده نشان دادن چهره‌ای متفاوت از چنین شخصیتی، که برای مردم باورپذیرتر باشد و در عین حال شان روحانیون هم حفظ شود، را چالشی بزرگ برای گروه فیلمسازی خواند و گفت: سعی کردیم روحانی سریال «وقت صبح» واقع‌گرایانه‌تر از نقش‌هایی باشد که پیش از این در سینما و تلویزیون نشان داده شده است.

کارگردان سریال «وقت صبح» همچنین با اشاره به استفاده از چهره‌های پرطرفدار در سریال‌های مناسبتی که می‌تواند سبب بیشتر دیده شدن این مجموعه‌ها شود، توضیح داد: رویکرد هر اثری است که انتخاب بازیگر را مشخص می‌کند. معتقدم بازیگر سلبریتی، سبب ایجاد فاصله‌‌ای بین رویکرد واقع‌گرایی که مدنظر سریال بود، می‌شد. درحالی‌که ما به بازیگرانی نیاز داشتیم که مخاطبان به واسطه آنها با فیلم ارتباط بیشتری برقرار کنند؛ از این نظر بازیگرانی که برای این سریال انتخاب شده‌اند، در عین اینکه چهره‌های مطرحی در نگاه مخاطب‌اند، جنس بازی و تلقی‌شان از نقش واقع‌گرا و باورپذیر است.

آقازاده با اشاره به اینکه می‌خواستیم در این مجموعه، وجهه بازیگر و نقش او در یک سطح باشند، گفت: توانمندی بازیگر و تناسب آنها با نقش برای ما مهم بود و خوشحالم که بازیگرهای کنونی، انتخاب‌های اول ما برای این نقش‌ها بودند. در نهایت امیدوارم این مجموعه با تمام سختی‌ها و حساسیت‌هایی که با آن مواجه بوده، بتواند رضایت مخاطبان را جلب کند.

این کارگردان در رابطه با سختی‌هایی که ساخت آثار مناسبتی برای تلویزیون دارد، اظهار داشت: به‌طور کلی سریال‌های مناسبتی از حساسیت ویژه‌تری برخوردارند؛ چراکه هم شرایط آنتن و کنداکتور باعث بیشتر دیده شدن اثر می‌شود و هم توقع مردم از تلویزیون برای نمایش اثری متناسب با آن موضوع، بالاتر است. مثلا در ایام عزاداری امام حسین (ع) مردم از تلویزیون انتظار دارند قصه‌هایی را نشان دهد که فضای معنوی بیشتری دارند.

آقازاده با اشاره به ضرورت هم‌خوانی زمان و کنداکتور سریال با خود مناسبت، گفت: اگر سریال از اول آن مناسبت شروع شده و با پایانش به انتها برسد، می‌تواند روی مخاطبان تاثیر دوچندان بگذارد. فکر می‌کنم یکی از موفقیت‌های مجموعه «شب دهم»، در کنار محتوا و اجرای خوبش، همین زمان‌بندی پخش آن بود.

او با اشاره به اینکه سریال «وقت صبح» از یک ایده اخلاقی شکل گرفت، گفت: تلاش کردیم توجه به محوریت شخصیت روحانی قصه و جنبه‌های زندگی‌اش، هم فضایی معنوی در سریال ایجاد شود و هم فضایی اخلاقی. 

آقازاده ادامه داد: سعی کردم این فضا از دل قصه بیاید، بدون اینکه مخاطب احساس کند این موارد به سریال الصاق شده است. بر همین اساس فضای زندگی و کار هم در این مجموعه متناسب با ماه محرم و ایام عزاداری است و انشاالله که بازخورد مناسبی هم از مخاطبان بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز