خبرگزاری کار ایران

سیدعباس صالحی مطرح کرد:

ایران را بدون فرهنگ و هنر نمی‌توان شناخت/ برنامه‌های فرهنگی نباید تنها مختص تهران باشد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۳۶۴

وزیر فرهنگ گفت: برنامه‌های فرهنگی و هنری نباید تنها مختص تهران باشد.

به گزارش ایلنا، سیدعباس صالحی روز پنجشنبه در آیینی که به مناسبت بهره برداری از سه فرهنگسرا در ماهشهر با حضور هنرمندان این شهرستان برگزار شد، گفت: ایران در طول تاریخ تمدن و فرهنگ خود با فرهنگ و هنر تعریف می‌شود، اقلیم خوزستان از کهن بوم تاکنون در سیر تاریخی خود  با علم و فرهنگ عجین بوده و قرن های متوالی خود را با این عناوین تعریف کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کتاب تاریخ ایران چه در دوره های باستانی و  چه در دوره های پس از اسلام با فرهنگ، هنر و دانش ترکیب شده و با این نگاه جایگاه حوزه فرهنگ و هنر جایگاهی است که با هویت ایران اسلامی عجین است و ایران را بدون فرهنگ و هنر نمی‌توان شناخت و معرفی کرد چراکه قلب ایران با فرهنگ و هنر می‌تپد.

وی موضوع زیرساخت‌ها را یکی از رویکردهای مهم دولت دانست و بیان کرد: با وجود تحریم های اقتصادی و تاثیر آن بر کند شدن پروژه‌ها همه توجه دولت یازدهم و دوازدهم به توسعه زیرساخت های مختلف اقتصادی، اجتماعی، علمی و... قابل توجه بوده است.

وی با تشریح برخی اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  در ۲ سال اخیر گفت: در سال ۹۲ تعداد سینماهای کشور ۲۴۷ سینما بود در حالی که  در سال ۹۸ تعداد سینماها به  ۵۵۰ سینما رسید و امیدواریم مسیر گسترش زیر ساخت‌های سینمایی خود را افزایش دهیم.

وی افزود: سال ۹۲ در کل کشور ۲ هزار و ۸۴۱ کتابخانه داشتیم  و  این تعداد در سال گذشته به سه هزار و ۴۴۵ کتابخانه رسید  و تا پایان هفته دولت نیز ۴۰ کتابخانه  به آن اضافه می شود.

وزیر فرهنگ با اشاره به  بحث عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه امکانات بیان کرد: در این حوزه آمارها و گزارش ها کاملا با این نگاه همراه است و در دوره های مختلف نظام اسلامی به طور ویژه در این دولت، اهتمام خاصی بوده تا فضای کشور به طور عام از برخورداری های بهتری بهره مند شود و تلاش شده اتفاقاتی بیفتد که شعار «همه ایران تهران نیست» را به واقعیت نزدیک تر نشان دهد.

وی با اشاره به رویدادهای کشور در حوزه فرهنگ و هنر بیان کرد:  تنوع و تکثر برنامه ها در این رویدادها زیاد است  و در کل ۱۶ هزار برنامه انجام شده که از جمله آنها می‌توان به یک هزار و ۶۲۰ فعالیت ترویجی کتاب، یک هزار و ۶۹۲ فعالیت شعری و... اشاره کرد.

صالحی با تاکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری نباید تنها مختص تهران باشد، گفت: امسال در کل کشور ۳۸ هزار برنامه در حوزه هنری،  سه هزار برنامه در حوزه تجسمی، ۲۰ هزار تئاتر و ۱۰ هزار برنامه مختلف در سینماهای کشور، تولید یک هزار و ۵۰۰ فیلم کوتاه، هفت هزار و ۹۰۰  فعالیت قرآنی، ۴۰۸ نمایشگاه، برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز