خبرگزاری کار ایران

ادامه حرکت رو به رشد صنعت گردشگری با رأی اعتماد مجلسی‌ها به مونسان

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۶۱۹

مرتضی بلوکی (فعال رسانه‌ای) در یادداشتی نوشت: دستاوردهای دو سال گذشته دکتر علی اصغر مونسان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نوید دهنده حرکت رو به رشد است.

عملکرد دو ساله دکتر علی اصغر مونسان در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بسیار امیدوارکننده و نویدبخش است. به طوری که در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهد موفقیت‌های خوبی بوده‌ایم. در حوزه گردشگری دکتر مونسان توانست با تمرکز بر حضور گردشگران زیارتی و گردشگری سلامت و پزشکی فقط طی سه ماه نخست سال ۹۸ گردشگر ورودی را با رشد ۴۰ درصدی روبه رو سازد. همین‌طور تدابیر مهم دکتر مونسان برای حضور گردشگران کشورهای همسایه سبب شد با تغییر و توجه ویژه به بازارهای هدف گردشگری تغییراتی در این حوزه بوجود آورد.

تمرکز در حوزه اکوتوریسم و راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی، سبب ایجاد اشتغال در جوامع محلی و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ شد. این مهم نیز از دیگر دستاوردهای دکتر مونسان قلمداد می‌شود.

با توجه به سابقه دکتر مونسان در حوزه عمرانی، شاهد توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری به خصوص ساخت هتل‌ها با درجات و ستاره‌های مختلف هستیم. در حوزه صنایع دستی نیز طی دو سال مدیریت مونسان شاهد رشد ۴۰ درصدی صادرات در این حوزه بودیم. در این راستا اشتغال هزاران نفر از جمله زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور شکل گرفت و این نشان از توجه ویژه ایشان به رشد صنایع دستی و ایجاد اشتغال در جامعه دارد. در حوزه میراث فرهنگی توجه ویژه دکتر مونسان به ثبت آثارهای میراث ملی و میراث جهانی یونسکو و تاکید ایشان بر حضور در نمایشگاه‌ها و ثبت میراث فرهنگی و آثار باستانی در میراث یونسکو قابل تحسین است. در حال حاضر ۲۴ اثر از ایران در فهرست میراث جهانی به ثبت رسیده که از این تعداد، ۵ اثر فقط طی دو سال مدیریت دکتر مونسان ثبت شده است.

با توجه به معرفی دکتر علی‌اصغر مونسان با عنوان وزیر پیشنهادی وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به مجلس محترم شورای اسلامی امیدواریم با رأی اعتماد بهارستان‌نشینان شاهد موفقیت‌های بیشتر دکتر مونسان در وزارتخانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز