خبرگزاری کار ایران

جشنواره موسیقی جوان پایان یافت؛

جشنواره‌ای برای تمام ایران/ نگرانی از تبدیل سرمایه‌های فرهنگی به مطرب‌های بازاری

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۴۵۰

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با حضور وزیر ارشاد، پیشکسوتان عرصه موسیقی در تالار وحدت تهران برگزار شد تا برگزیدگان این رویداد هنری معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان شامگاه امروز سه‌شنبه پنجم شهریور با حضور سید عباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و تعدادی از مسئولان و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان بخش‌های  مختلف معرفی و تشویق شدند.

پس از تلاوت قران مجید و و پخش سرود ملی کشور، نماهنگی از روال برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان به روی پرده رفت. سپس، آراز وجودی(یکی از شرکت‌کنندگان جشنواره) قطعه‌ای را با تار اجرا کرد که متعلق به منطقه آذربایجان بود. پس از حضور مجری روی صحنه نیز تعدادی از شرکت‌کنندگان به اجرای قطعات کلاسیک پرداختند.

در ادامه هومان اسعدی (دبیر علمی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان) گفت: نسبت به هفت دوره‌ای که در این جشنواره بوده‌ام در این دوره جشنواره‌ها متمایز بوده است. در این دوره  ۱۰۰ ساز در بخش‌های مختلف توسط هنرمندان تمام استان‌ها  نواخته شده‌اند و تمام رده‌های سنی درخشیده‌اند و صد و ده استاد در جشنواره حضور داشته‌اند.

اسعدی در ادامه گفت: جشنواره موسیقی جوان رویدادی منحصر به فرد است و بدون تردید در دهه‌های بعد ثمرات آن را مشاهده خواهید کرد. البته مسئولان وزارتخانه‌های مرتبط حمایت چندانی نکردند. با اینکه امید ندارم حرف‌هایم شنیده شود اما باز هم می‌گویم.

اسعدی افزود: باید مرکزی برای باروری این استعدادها تاسیس شود تا جوانان شرکت‌کننده به سمت موسیقی‌های دیگر نروند که این اتفاق نیازمند تاسیس بنیادی وسیع است که امیدوارم به این دوره‌های کوتاه محدود نماند. اگر چنین رویکردی استمرار پیدا کند، دعای خیر مخاطبان موسیقی را نیز همراه خواهد داشت.

وی در پایان گفت: این رویداد حاصل همکاری جمعی توسط دوستان انجمن موسیقی ایرانی و استادان ارجمند موسیقی کشورمان است که بدون هیچ چشم‌داشتی با ما همکاری کردند.

پس از صحبت‌های دبیر سیزدهمین جشنواره موسیقی جوان، ویدیویی از سخنرانی برخی داوران پخش شد. سپس وزیر ارشاد از ستاد برگزارکننده تشکر کرد.

در ادامه حسین علیزاده پس از اجرای موسیقی ردیف دستگاهی توسط شرکت‌کنندگان رو به حاضران گفت: می‌گویند عدد سیزده نحس است اما خوشبختانه شما نشان دادید جشنواره پرباری برگزار شده و عدد سیزده هم نحس نیست.

این استاد موسیقی افزود: متاسفانه در ایران رویدادهای خوب روند مقطعی دارند اما این جشنواره تمام ایران است و با وجود تغییر مدیران در دوره‌های مختلف به مسیر خود ادامه داد.

علیزاده جشنواره موسیقی جوان را سمبلی از ملت ایران دانست و گفت: هر کس بخواهد آن را تغییر دهد، خودش  را کوچک کرده است. ما می‌‌خواهیم استعدادهای این جشنواره تبدیل به هنرمندان آینده شوند زیرا سرمایه‌های فرهنگی ما هستند که اگر این‌گونه نباشد تبدیل به مطرب‌هایی می‌شوند عاری از نگاه هنری و فرهنگی. اگر جشنواره به این موضوع فکر نکنند همه زحمات به باد می‌رود.

علیزاده در پایان سخنانش از عوامل برگزارکننده تشکر کرد.

مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان پس از اجرای شرکت‌کنندگان برگزیده با اهدای جوایز و تقدیر از برگزیدگان به پایان رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز