خبرگزاری کار ایران

کامبیز نوروزی مطرح کرد:

ادعای تاج به محرومیت خبرنگاران فوتبال غیرقانونی است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۰۵۴

کامبیز نوروزی (حقوقدان) معتقد است که ادعای تاج برای محروم کردن خبرنگاران ورزشی غیرقانونی است.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی تاج (رئیس فدراسیون فوتبال) اعلام کرد که اگر خبرنگاری در نشست‌های خبری بعد از مسابقات فوتبال سوال بی‌ربطی بپرسد تا چهار سال از حضور نشست‌های خبری و اماکن ورزشی مرحوم می‌شود.

 کامبیز نوروزی (روزنامه‌نگار و حقوقدان) با اعلام اینکه ادعای تاج به محرومیت خبرنگاران فوتبال غیرقانونی است در یادداشتی نوشت: برای روزنامه‌نگارانی که هر لحظه منتظر یک جور تیر غیب‌اند، همین مانده بود که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، هم خط و نشان بکشد و آنها را با لحنی بی‌ادبانه تهدید کند که اگر "سؤال‌های بی‌ربط بپرسند"، برای 4 سال از خبرنگاری در استادیوم فوتبال محروم می‌شوند. حرفی که سرتا پا غیرقانونی است.

او به شکلی مبهم و مجمل متمسک می‌شود به مقررات فیفا و ای اف سی. این کذب است. مقررات ای اف سی و فیفا اجازه نمی‌دهند که خبرنگار به خاطر چیزی که آقای تاج "پرسیدن سوال بی‌ربط" نامیده است توسط فدراسیون فوتبال یا هر نهاد دیگر از انجام وظیفۀ حرفه‌ای‌اش محروم شود.

در مقررات بین‌المللی، آزادی بیان و حقوق روزنامه‌نگار آنقدر ارج و قرب دارد که کسی مثل آقای تاج جرأت نکند چنین بی‌مهابا و سرکش، روزنامه‌نگار ورزشی استادیوم فوتبال را به محرومیت از حقوق حرفه‌ای‌اش تحدید کند.

آنچه مهدی تاج در تهدید خبرنگاران استادیوم‌های فوتبال گفته است تلاش برای نقض حقوق روزنامه‌نگاران از طریق محروم کردن خبرنگاران از حق کسب خبر است. این شیوه‌ای است که برای سانسور غیرمستقیم به کار می‌رود.

بهترین توصیه به آقای مهدی تاج این است که به خاطر این بخش از سخنان تهدیدآمیزش از ورزشی‌نویسان فوتبال رسماً پوزش بخواهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز