خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی:

مونسان انتخاب مناسبی برای وزارت است

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۰۲۸

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به آنکه ریاست جمهوری انتخاب مناسبی برای معرفی علی اصغر مونسان به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام داده است،‌ گفت: با توجه به آنکه او مدتی است به عنوان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعال است و تا حدودی با این حوزه‌ها آشنا شده، گزینه مناسبی برای وزارت خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حرمت الله رفیعی (رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) گفت: با تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه امیدواریم با یک چالش جدید روبه رو نشویم به این صورت که گفته می‌شود با مصوب شدن وزارتخانه قرار است سازمان با همان ساختار و چارت سازمانی و بودجه به وزارتخانه تبدیل شود، اگر قرار باشد با چنین ویژگی‌هایی تبدیل به وزارتخانه شود،‌ فایده‌ای نخواهد داشت.  

او درخصوص حسن‌های تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه گفت: این سازمان از حیات خلوت دولت بودن خارج می‌شود و دیگر دولت نمی‌تواند کسی را که به عنوان وزیر معرفی کرده و رای نیاورده به عنوان ریاست این سازمان و معاونت رییس جمهور معرفی کند. درعین حال شاهد تغییرات بسیار زیاد در سطح مدیران این سازمان بودیم و امید است با تبدیل شدن به وزارتخانه و معرفی وزیر، دیگر شاهد چنین تغییراتی نباشیم. تبدیل شدن به وزارتخانه، ثبات را برای سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به همراه خواهد داشت.

رفیعی تصریح کرد: شاید با وزارتخانه شدن میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اختیارات وزیر برای انتصاب افراد اصلح به عنوان مدیران کل و معاونان کمتر شود چراکه ممکن است از این پس با توجه به اختیاراتی که مجلس درخصوص وزارتخانه بدست می‌آورد، درخواست نمایندگان مجلس و البته استاندارها برای انتصاب افرادی خاص در استان‌هایشان بیشتر شود. البته امیدوارم این اتفاق نیافتد و شاهد شایسته‌سالاری باشیم. ضمن آنکه تاکنون هم تا حدودی شایسته‌سالاری نداشتیم و ممکن است از این پس بدتر هم بشود. بهتر است مسئولان امر این مهم رامدنظر قرار دهند.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی با اشاره به آنکه ریاست جمهوری انتخاب مناسبی برای معرفی علی اصغر مونسان به عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام داده است،‌ گفت: با توجه به آنکه مونسان مدتی است به عنوان رییس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعال است و تا حدودی با این حوزه‌ها آشنا شده است و از دیگر سو مدت زمان طولانی تا انتخابات ریاست جمهوری و تشکیل دولت جدید باقی نمانده، قطعا معرفی فردی جدید برای وزارت این بخش کار درستی نبود چراکه آشنا شدن او با سه حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمان‌بر می‌شد، از این رو بهترین گزینه برای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درحال حاضر، مونسان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز