خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم حمایت مسئولان، گردشگران سلامت را راهی ترکیه کرد/ تصمیم‌گیران از شعار دادن دست بردارند

asdasd
کد خبر : ۷۹۸۴۰۰

یک فعال حوزه گردشگری سلامت با اشاره به آنکه مدتی است درصدد جذب گردشگران درمانی از کشورهای آسیای میانه برآمده، از عدم همکاری و استقبال مسئولان استان‌های شمالی کشور برای توسعه این حوزه از گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ارزانی حوزه درمان در ایران از یکسو و کاهش قیمت تمام شده سفر به ایران از دیگر سو سبب شده تا ایران به عنوان یکی از مقاصد گردشگری سلامت در منطقه مطرح شود. اما مسئولان تا چه اندازه در رونق این حوزه،‌ بخش خصوصی را همراهی می‌‌کنند؟

علیرضا خنفری (فعال در زمینه توریست درمانی) با اشاره به آنکه در میان تمام کشورهای آسیای میانه اعم از تاجیکستان، ارمنستان، قرقیزستان و... دفاتر اطلاع رسانی و گردشگری را احداث کرده‌اند، گفت: با راه‌اندازی دفاتر خود درصدد جذب توریست در حوزه درمانی برآمدیم و قصدمان آن بود که افرادی را برای درمان به استان‌های شمالی کشور بیاوریم، در آنجا درمان کنیم و به کشور خودشان بازگردانیم اما متاسفانه هیچگونه استقبالی از سوی مسئولان استان‌های شمالی مانند استان مازندران، از این طرح صورت نگرفت.

به گفته او،‌ عدم استقبال مسئولان ایران از گردشگران سلامت، سبب شد تا این واحد فعال در حوزه توریست درمانی، مسافران خود را به ترکیه ببرد. اکنون ترکیه در حوزه گردشگری بسیار فعال است. این درحالی است که سرمایه شخصی ایرانی‌ها در این زمینه در جریان است، اما به دلیل عدم استقبال مسئولان ایران، این سرمایه در ترکیه صرف می‌شود.

خنفری با اشاره به آنکه صنعت گردشگری یک صنعت درآمدزاست، اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از مسئولان ما از این مهم غافل هستند. گردشگران زیادی از باکو،‌ ارمنستان، تاجیکستان، قرقیزستان با توجه به آنکه ارزش پول ایران کاهش یافته و هزینه‌های سفر و درمان برایشان به‌صرفه شده،‌ ترجیح می‌دهند درمان‌های خود را در ایران انجام دهند. اما هیچگونه مساعدتی از سوی مسئولان ایران انجام نمی‌شود.

وقتی می‌بینیم استقبال انجام نمی‌شود به دنبال مقصد دیگری برآمدیم و اکنون به سمت ترکیه گرایش یافته‌ایم. مسئولان استانی دائم دم از اشتغالزایی می‌زنند اما کاری برای تحقق آن انجام نمی‌دهند. هر توریست به اندازه ۱۵ بشکه نفت برای کشور ارزآوری دارد اما مسئولان پیگیر توسعه گردشگری نیستند. فعالان حوزه گردشگری را مورد بی‌مهری قرار می‌دهند. بهتر است مسئولان از شعار دادن دست بردارند و عملگرا شوند. گردشگری می‌تواند اشتغالزا باشد و باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز