خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث‌فرهنگی قم به ایلنا خبر داد:

چند مغازه در بازار کهنه قم سوخت

asdasd
کد خبر : ۷۹۷۹۳۷

آتش این‌بار به جان بازار کهنه قم افتاد و چند مغازه را در این بنای تاریخی سوزاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید یزدانی (مدیرکل میراث‌فرهنگی قم) درخصوص وقوع آتش‌سوزی در بازار کهنه قم گفت: آتش به طور کامل مهار و شرایط تثبیت شده است. در حال حاضر به دلیل رعایت مسائل ایمنی امکان بررسی دقیق خسارات وارده وجود ندارد چراکه ممانعت‌هایی برای ورود به آن بخش از بازار توسط نیروهای آتش نشانی انجام می‌شود. ضمن آنکه تیم کارشناسی میراث‌فرهنگی به محل حادثه برای تعیین دقیق میزان خسارات وارده اعزام شده‌اند.

گفته می‌شود، آتش سوزی از انبار چوب در سرای ملاحسین که بخشی از آن در اختیار شهرداری و بخشی نیز در مالکیت بخش خصوصی است، شروع شد. اِین حادثه باعث بروز خساراتی به برخی از مغازه‌های این بازار تاریخی شده است. البته هنوز معلوم نیست که کابل برق یا بی‌احتیاطی علت این حادثه بوده است. قسمتی از کاروانسرای بازار کهنه قم که شامل کارگاه‌های نجاری و انبار چوب بود، دچار آتش‌سوزی شده است.

یزدانی ادامه داد: امکان تخریب بخشی‌هایی از قسمت‌هایی که درگیر آتش سوزی بودند، وجود دارد. این درحالی است که چند مغازه دچار حریق شده است.

هرچند بازار کهنه قم در سال ۱۳۷۶ به شماره ۱۹۳۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در سال جاری نیز برای مرمت سرای تاریخی ملا حسین درخواست اعتبار شده که هنوز این اعتبار تخصیص پیدا نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز