خبرگزاری کار ایران

در نشست معاون سیما مطرح شد؛

گاهی سانسور در راستای منافع ملی است/ صداوسیما می‌داند که دولت تحت فشار است/ همکاری رسانه ملی با دولت کم‌نظیر بوده/ ۹۱ درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند

asdasd
کد خبر : ۷۹۵۲۸۰

آیین نکوداشت روز خبرنگار با حضور معاون سیما در سالن ابن سینا مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین نکوداشت روز خبرنگار با حضور مرتضی میرباقری (معاون سیما) و برخی دیگر از مدیران سازمان و با اجرای علی ضیا در سالن ابن سینا مرکز همایش‌های سازمان صداوسیما برگزار شد.

محمدحسین رنجبران (مدیرکل روابط عمومی سازمان صداوسیما) در ابتدای این نشست گفت: تا می‌توانید تلویزیون را نقد کنید چراکه خیلی از نقدهای شما راه‌گشای ما بوده است و می‌تواند سبب بهتر شدن وضعیت ما شود.

وی ضمن بیان اینکه دو سال گذشته یکی از سخت‌ترین فضاهای رسانه‌ای کشور بوده اما ما سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. اما حقیقتی وجود دارد و آن وجود جریانی بوده که می‌خواهد برای صداوسیما حاشیه‌سازی کند. هیچ اشکالی ندارد؛ چراکه بالاخره مردم حقیقت را متوجه می‌شوند.

رنجبران ادامه داد: ما کار سختی داریم، اما وظیفه خود را با تمام توان انجام می‌دهیم. بر همین اساس گاهی اوقات منافع ملی به این سمت است که برخی از اخبار گفته نشود و ما هم بنا بر همین مصلحت نمی‌گوییم.

وی در ادامه اظهار داشت: اگر صداوسیما بخواهد حرف‌های مردم را بزند، حرف‌های زیادی وجود دارد اما منافع ملی این اجازه را به ما نمی‌دهد. بیشتر درخواستی که مردم در ماه اخیر با سامانه ۱۶۲ مطرح کرده‌اند، مربوط به گرانی مایحتاج بوده و دومین مسئله گرانی مسکن و اجاره بها است.

رنجبران ضمن بیان اینکه صداوسیما در حد خود می‌داند که دولت تحت فشار است، گفت: در همه جا سعی کردیم، یار دولت باشیم و اگر نگوییم که همکاری صداوسیما با دولت بی‌نظیر بوده، قطعا کم‌نظیر بوده است. این موضوع را خودشان هم می‌دانند. در نتیجه من از آنها خواهش می‌کنم به جای پرداخت به حواشی، به متن که مشکلات مردم است بپردازند. که اتفاقا هدف دولت نیز این موضوع عنوان شده است.

در ادامه این مراسم علی صبوری به اجرای استند‌آپ با موضوع روز خبرنگار پرداخت که با واکنش‌های مثبتی از سوی خبرنگاران همراه شد. همچنین صحبت‌های خبرنگاران رسانه‌های مختلف بخشی دیگری از این مراسم بود.

مرتضی میرباقری (معاون سیما رسانه ملی) نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار داشت: هیچکس از ضرورت کاری که انجام می‌دهید، به اندازه خودتان آگاهی ندارد. اما باید بدانیم که هر جامعه در حال توسعه‌ای که می‌خواهد مسیر پیشرفت را با سرعت طی کند، باید نسبت به عنصر آگاهی بخشی، روشنگری و مطالبه‌گری حساسیت جدی داشته باشد.

وی ادامه داد: کار شما ایجاب می‌کند که از ظرفیت‌های بالایی برخوردار و از غل و زنجیرهای هوا و هوس و مسائل نازل خود را رها کرده باشید. حریت خودتان را حفظ کنید تا مبادا آن را در مقابل چیزی که حقیقت یا عدالت نیست، از دست بدهید.

معاون سیما در ادامه اظهار داشت: کمتر مجموعه‌ای مثل شماست که در مقابل زر و زور و تزویر قرار نگیرد. وقتی می‌خواهید روشنگری کنید، یقینا کسانی هستند که علاقه‌مند نیستند شما وارد این مسائل شوید. انقلاب بزرگی رخ داده و ما در ۴۰ سال مسیری را طی کرده‌ایم اما برای اینکه موانع مرتفع شود، مردم بیش از پیش به امید، شادابی و آگاهی نیاز دارند و از حوزه‌های مهم در این راستا دوستان خبرنگار هستند.

وی افزود: ما کشور بسیار پرچالشی داریم اما قدرت حل مساله در ایران بسیار زیاد بوده و هیچکس در جهان نمی‌تواند آن را نادیده بگیرد.

میرباقری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: رسانه ملی علی رغم همه فراز و فرودها، بزرگترین حوزه تولید محتوا در جهت‌دهی به افکار عمومی است. اما گاهی عده ای می گویند تلویزیون نمی‌بینند. این در حالی است که وقتی با این دوستان صحبت می‌شود ما متوجه می‌شویم که آنها بینندگان حرفه‌ای تلویزیون هستند.

وی ادامه داد: به هر حال هیچ رسانه‌ای در ایران وجود ندارد که به طور متوسط سه ساعت و ۲۵ دقیقه توسط ۸۰ درصد مردم ایران دیده شود. این عدد توسط مرکز تحقیقاتی به دست آمده که برای چنین پژوهش‌هایی وقت و انرژی زیادی می‌گذارد. عده‌‌ای این آمار را زیر سوال می‌برند اما هیچوقت هیچکدام از این منتقدان آماری را در این زمینه به دست نیاورده و تنها می‌گویند که ما نمی‌بینیم. ما این امکان را داریم که یک نفر را بگذاریم تا یک میلیارد هزینه کند و تا عمق دورترین روستا‌ها برود و در این زمینه تحقیق کند.

 معاون سیما در پایان گفت: ما به شدت نیازمندیم کارهایمان مورد بررسی و نقد قرار بگیرند و اصلا با کسانی کار می‌کنیم که در سطح نقادان هستند. ما نقدهای خود را در رسانه به زبان برنامه و سریال‌هایی مانند «گاندو» بیان می‌کنیم.

علی ضیا در پایان این مراسم اعلام کرد که طبق آخرین آمار مرکز تحقیقات ۹۱.۴ درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز