خبرگزاری کار ایران

مدیر‌کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری به ایلنا خبر داد:

ایران میزبان رویدادهای ۷ گانه گردشگری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۷۴۶

مدیر‌کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: برای هریک از مناطق ۷ گانه گردشگری یک رویداد انتخاب شده که به میزبانی یکی از استان‌های منطقه برگزار می‌شود. این رویداد با مشارکت تمام استان‌های منطقه برگزار می‌شود. به دنبال آن هستیم که با برگزاری رویدادهای اینچنینی، موج سفرهای داخلی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد‌ابراهیم لاریجانی (مدیر‌کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری) با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای برگزاری رویدادهای ۷ گانه گردشگری انجام شده، گفت: از میان رویدادهایی که استان‌های کشور در طول سال برگزار می‌کنند که بیش از ۶۰۰ رویداد را شامل می‌شود؛ بر اساس مناطق ۷ گانه گردشگری، درصدد حمایت از ۷ رویداد ملی منتخب برآمدیم.

او ادامه داد: در هر منطقه یک رویداد انتخاب شده که به میزبانی یکی از استان‌های منطقه برگزار می‌شود. این رویداد با مشارکت تمام استان‌های منطقه برگزار می‌شود. به دنبال آن هستیم که با برگزاری رویدادهای اینچنینی، موج سفرهای داخلی ایجاد کنیم.

لاریجانی با اشاره به آنکه طی سال‌های گذشته از برگزاری رویدادی مانند گلابگیری شاهد شکل‌گیری موج سفر به سمت مناطقی که گلابگیری در آن برگزار می‌شود بودیم، خاطرنشان کرد: در معاونت گردشگری، از برگزاری رویداد به دنبال کارکرد گردشگری، ایجاد موج سفر و به تبع آن پرکردن هتل‌ها هستیم. البته رویدادهایی که درحال برگزار می‌شوند، با رونق و فروش صنایع دستی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری همراه است اما هنوز موج سفر ایجاد نکرده است. این درحالی است که قصد داریم هر سال ۷ رویداد گردشگری را به عنوان رویداد منطقه‌ای معرفی کنیم تا رونق سفر را در منطقه‌های ۷ گانه گردشگری ایجاد کنیم.

به گفته او، جشنواره ایل سنگسر قرار است در سمنان به عنوان مرکز منطقه‌ای استان‌های سمنان، قم، تهران، البرز، قزوین و مازندران از ۲۲ لغایت ۲۴ آبان ماه برگزار شود. جشنواره شمس تبریزی نیز در استان آذربایجان غربی برگزار خواهد شد. این جشنواره ازجمله جشنواره‌های منطقه‌ای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، گیلان، اردبیل و زنجان است. این جشنواره از ۲۳ لغایت ۲۸ مرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر‌کل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری ادامه داد: جشنواره فرهنگ اقوام زاگرس نشین از ۸ لغایت ۱۱ آبان ماه سال جاری در استان لرستان به عنوان جشنواره منطقه‌ای استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، همدان و کردستان برگزار می‌شود. جشنواره گل نرگس در خوزستان از ۲۵ لغایت ۲۶ دی ماه برگزار می‌شود و جشنواره منطقه‌ای استان‌های مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان است.

او تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویر احمد نیز از ۲۵ لغایت ۲۶ دی ماه میزبان جشنوراه برفی خواهد بود که رویداد منطقه‌ای استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و بوشهر است. جشنواره غذاهای دریایی و رنگ‌ها نیز در هرمزگان از ۲۶ لغایت ۲۸ دی ماه برگزار می‌شود و رویداد منطقه‌ای هرمزگان، یزد و کرمان است. استان سیستان و بلوچستان نیز از ۲ لغایت ۶ دی ماه میزبان برگزاری جشنواره فرهنگ، هنر و گردشگری ساحل نشینیان خواهد بود که رویداد گردشگری استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و با مشارکت همه استان‌های ساحلی برگزار خواهد شد.

هرچند قرار است هرسال ۷ رویداد جدید به عنوان رویدادهای منطقه‌ای در سطح ملی معرفی شوند اما لاریجانی معتقد است: این رویدادها هر سال در کشور برگزار می‌شوند، اما از آنجا که تبلیغات و معرفی درستی از برگزاری آنها انجام نشده، شناخت کافی نسبت به برگزاری این جشنواره‌ها وجود ندارد. سعی ما برآن است تا هر سال با تمرکز بر تعدادی خاص، درصدد معرفی آنها برآییم. ضمن آنکه این رویدادها حتا اگر در رویدادهای ۷ گانه ملی جای نداشته باشند، بازهم در سطح استان و منطقه برگزار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز