خبرگزاری کار ایران

«رولت روسی» نقد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۲۹۴

کتاب «رولت روسی» با ترجمه الهام گرامی، سه‌شنبه ۱۵ مرداد در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسی می‌شود. در این کتاب به نقش روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته شده است.

به گزارش ایلنا، کتاب «رولت روسی» با ترجمه الهام گرامی، سه‌شنبه ۱۵ مرداد در خانه اندیشمندان علوم انسانی نقد و بررسی می‌شود. در این کتاب به نقش روسیه در پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پرداخته شده است.

گروه علوم سیاسی خانه اندیشمندان علوم انسانی و انتشارات علمی، جلسه نقد و بررسی کتاب «رولت روسی» نوشته مایکل ایسیکوف و دیوید کورن و ترجمه الهام گرامی را از ساعت ۱۷ سه‌شنبه ۱۵ مرداد در تالار حافظ خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌کنند.

در این نشست الهه کولایی، سیدجواد صالحی، حسین نقاشی و الهام گرامی (مترجم کتاب) حضور داشته و برای حاضران سخنرانی خواهند کرد.

«رولت روسی» با عنوان فرعی «اسرار ناگفته از جنگ پوتین علیه آمریکا و انتخاب دونالد ترامپ» به تازگی با شمارگان ۳۰۰ نسخه، در ۳۲۰ صفحه و با بهای ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان توسط انتشارات علمی، روانه کتاب‌فروشی‌ها شده است.

نویسندگان این کتاب که هر دو از خبرنگاران مشهور جهان هستند، در این کتاب به نقش روسیه در انتخاباتی که منجر به پیروزی دونالد ترامپ در آمریکا شد؛ می‌پردازند. در این کتاب اشاره شده که ترامپ در مراسم دختر شایسته سال در سال ۲۰۱۳ که در مسکو برگزار شد با ولادیمیر پوتین دیدار کرده است. ترامپ با مشارکت تلویزیون ان بی سی، امتیاز این مراسم را خریده بود و از جمله دارایی‌های پرارزش او به شمار می‌رفت. رییس‌جمهور فعلی آمریکا پیش از دیدار سال ۲۰۱۳ خود با پوتین، بارها علاقه‌مندی خود برای دیدار با رییس‌جمهور روسیه را اعلام کرده بود.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «عصر ششم ژانویه ۲۰۱۷ رییس‌جمهور منتخب به مدت دو ساعت در سالن کنفرانس برج ترامپ نشسته بود و به اظهارات رییس جامعه اطلاعاتی ایالات متحده آمریکا در خصوص یک پرونده عجیب گوش می‌داد: تحقیقات به عمل آمده در آژانس‌های اطلاعاتی نشان می‌داد که دولت روسیه با هدف ایجاد اخلال در نظام سیاسی آمریکا و انتخاب وی به عنوان رییس‌جمهور، یک کمپین پنهانی و گسترده تشکیل داده است...

جیمز کومی، رییس اداره تحقیقات فدرال آمریکا، دو برگ از گزارشات مامور سابق سازمان جاسوسی انگلیس را به دست ترامپ داد که اظهار کرده بود ترامپ و اعضای کمپین او با مسکو همکاری جدی داشته‌اند. یادداشت‌ها حاکی از آن بود که سازمان اطلاعات روسیه مدارک افشاگرانه‌ای علیه ترامپ جمع‌آوری کرده تا از او اخاذی کند. نوار ضبط شده از اتاق هتلی در مسکو که رفتار بی شرمانه او را با یک زن بدکاره نشان می‌داد، از جمله این اسناد بود.»

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند در روز و ساعت اعلام شده به آدرس تهران خیابان استاد نجات‌اللهی (ویلا) نبش خیابان ورشو، خانه اندیشمندان علوم انسانی، تالار حافظ مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز