خبرگزاری کار ایران

تابلوی «فتح تهران» در کاخ اختصاصی نیاوران بازنمایی شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۹۱۴

همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیتو واقعه فتح تهران، تابلوی «فتح تهران» از آثار نمایشی کاخ صاحبقرانیه باحضور احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران بازنمایی شد.

به گزارش ایلنا، همزمان با یکصد و دهمین سالروز واقعه فتح تهران، تابلوی «فتح تهران» با حضور احمد مسجد جامعی (عضو شورای اسلامی شهر تهران)، اردشیر صالح‌پور (پژوهشگر و مؤلف کتاب فتح طهران)، اکبر ثبوت (تاریخ‌دان)، مهدی سیف (رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران)، امیر رضا شریف‌نیا (مدیر مجموعه نیاوران)،جمعی از اصحاب رسانه و گروه تهرانگردی عصر جمعه ۱۱ مرداد در کاخ اختصاصی این مجموعه بازنمایی شد.

این اثر هنری شاخص، جمعی از مشروطه‌خواهان را هنگام فتح تهران در ۲۲ تیر ۱۲۸۸ در برابر ورودی مجلس به تصویر کشیده. اردشیر صالح‌پور در این بازدید به روایت واقعه تاریخی فتح تهران و تفسیر این اثر پرداخت.

شایان ذکر است تابلوی «فتح تهران» به بهانه بزرگداشت واقعه فتح تهران و مشروطه تا روز چهارشنبه ۱۶ مرداد در کاخ اختصاصی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) در معرض نمایش است و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۸ به مجموعه نیاوران مراجعه کنند؛ مجموعه تا ساعت ۱۹ فعال است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز