خبرگزاری کار ایران

تقاضای کیمیایی از مدیرعامل خانه سینما چه بود/ چرا سرمایه‌های میلیاردی به تقوایی و مهرجویی نمی‌رسد +فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۱۴۷

مراسم جشن تولد ۷۸ سالگی مسعود کیمیایی شامگاه چهارشنبه ۹ مرداد در موزه سینما با حضور علی ربیعی و سینماگران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدون جیرانی در مراسم جشن تولد ۷۸ سالگی با اشاره به اهمیت کیمیایی و سینمای وی گفت: کسانی همچون مهرجویی، تقوایی و کیارستمی از دل محفل روشنفکری بیرون می‌آیند اما کیمیایی از دل خیابان بیرون می‌آید و تجربه زیستی‌اش را به تصویر می‌کشد و آدم محله و گذر و سینماست. آدمی‌ است که از دل رفاقت بیرون آمده است و ضدقهرمان را وارد سینما می‌کند. به همین دلیل هرچه قد جلوتر می‌رویم فیلم‌های کیمیایی مهم‌تر و به بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران بدل می‌شوند.

جواد طوسی نیز گفت: نباید بگوییم عصر آرمانخواهی به اتمام رسیده و با نگاه اغماض‌آمیز به مسیر فیلمسازی و جهان‌بینی یک فیلمساز نگاه کنیم بلکه باید به چنین فیلمسازانی نگاه توام با احترام داشته باشیم.

مسعود کیمیایی نیز با تشکر از موزه سینما و برگزارکنندگان این مراسم گفت: فراز و نشیب‌های این سال‌هایی که گذشت را راحت نگذراندم. کار فیلمسازی که صدایی داشته باشد و برای گفتن ابایی نداشته باشد، سخت است. از مردم این خاک و سرزمینم تشکر می‌کنم که مرا پذیرفتند برای اینکه تلاش خودم را بکنم و حرفم را بزنم.

 وی خطاب به مدیرعامل خانه سینما گفت: یک خواهش دارم از آقای شاهسواری که به درایتش ایمان دارم، فکری بکنند برای فیلم‌هایی که میلیارد میلیارد می‌فروشد، اما مهرجویی پنج سال است بیکار است، از تقوایی باید به زور خبر گرفت و من هم به سختی فیلم می‌سازم. با پول کم نمی‌شود فیلم جدی یک میلیاردی ساخت. کمی به فکر سینمای جدی باشند. استعدادها را پیدا کنند.

وی ادامه داد: این اعتراض‌ها در حد حرف باقی نماند و در میان این فیلم‌های میلیاردی دو فیلم جدی هم ساخته شود. خواهش می‌کنم این حرف مرا جدی بگیرید. مهرجویی چند طرح فوق‌العاده دارد اما سرمایه می‌خواهد و نیست. چرا بخشی از این سرمایه‌های میلیاردی را به او نمی‌دهند؟

در پایان این مراسم که به همت موزه سینما برگزار شد، مسعود کیمیایی شمع کیک تولد 78 سالگی خود را فوت کرد و نسخه ترمیم شده فیلم سینمایی دندادن مار برای اولین بار به نمایش درآمد.

در این مراسم هنرمندانی همچون امیر اسفندیاری، سعید پیردوست، پوران درخشنده، سیامک اطلسی، احمدطالبی نژاد، علی ربیعی (سخنگوی دولت)، بهرنگ علوی، سیاوش اسعدی، غلامرضا موسوی، حبیب اسماعیلی، هلیا امامی، مریم مومن، نفیسه روشن، المیرا دهقانی، نسیم ادبی، قاسم زارع، مهران عباسی انارکی، مجید انتظامی، فرامرز روشنایی، عزیز الله حاجی مشهدی و جمعی از اهالی سینما و رسانه حضور داشتند.

حجم ویدیو: ۸.۶۳M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۱:۳۶ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز