خبرگزاری کار ایران

صالحی در هرمزگان:

فرهنگ و هنر کار دولت نیست/ گردشگری بدون فرهنگ و هنر هیچ‌جا معنایی ندارد

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۶۸۶

وزیر ارشاد گفت: فرهنگ و هنر کار دولت نیست و ما باید تسهیل‌گر باشیم و بسترها را ایجاد کنیم.

به گزارش ایلنا، سید عباس صالحی در دیدار با اهالی فرهنگ، هنر و رسانه استان هرمزگان با تاکید بر این مطلب افزود: فرهنگ و هنر جزو هویت ما ایرانی‌ها است و کم توجهی به آن به این معنا است که ما از ایرانیت خود فاصله گرفته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر افق استان به سمت توسعه گردشگری است باید بدانیم گردشگری بدون فرهنگ و هنر هیچ جا معنایی ندارد و اگر تکرار گردشگر و رفت و آمد آنها را می‌خواهیم باید به توسعه فرهنگی توجه کنیم. ما از زاویه اشتغال هم باید به فرهنگ و هنر توجه کنیم و بخش قابل توجهی از بیکاران جامعه فارغ‌التحصیلان رشته‌های هنری هستند. ما بعد از انقلاب یک‌ونیم میلیون فارغ التحصیل هنری داشته‌ایم که فضای کار برای آن‌ها ضعیف است و باید نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مقوله مد و لباس گفت: ما هم اکنون ۵ هزار شاغل در عرصه مد و لباس داریم و ظرفیت افزایش این میزان را تا یک میلیون نفر دارا هستیم. فرهنگ و هنر شناسنامه ما است و نمی توانیم به آن بی‌توجه باشیم. هنر کارکردهای اجتماعی بسیاری دارد و خیلی از مصادیق توسعه اجتماعی و اقتصادی با فرهنگ و هنر گره خورده است.

صالحی افزود: ایده‌های مختلفی دنبال می‌شود؛ بحث خیابان‌های فرهنگ و هنر که در بیش از ۱۰ شهر مقدمات اجرایی‌اش مهیا شده تا اجرا شود و در آن فرصت‌هایی برای توجه به فضای فراغت، گردش، فرهنگ و اقتصاد گنجانده شده است. موضوع شهرهای خلاق در دستور کار است تا بتوانیم شهرهایی با نمادهای دینی و ملی تعریف کنیم تا شبکه‌های شهرها را در تمدن ایرانی و موضوعات مختلف ایجاد کنیم. تقویت صنوف فرهنگ هنر بحث بعدی است؛ فرهنگ و هنر کار دولت نیست و ما باید تسهیل‌گر باشیم و بسترها را ایجاد کنیم که در این قسمت هم اتفاقات خوبی در حال انجام است. وزارت کار هم وارد بحث حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر شده و در حوزه حمایت از کسب و کارهای فرهنگی کارهایی شده تا یک همدلی ایجاد و برخی موانع برداشته شود.

وزیر ارشاد همچنین گفت: نیاز داریم زیر ساخت‌های فرهنگ عامه منطقه خودمان را تکمیل کنیم و برش فرهنگی عامه استان هرمزگان بسیار غنی است. استان‌های مرزی مورد توجه ما بوده و استان هرمزگان می‌تواند سفیر هم‌زیستی اجتماعی باشد و از کشور در بسیاری از امور و عرصه ها خطرزدایی کند.

صالحی گفت: اینکه ادارات دولتی از آثار هنرمندان خرید کنند نکته‌ای بوده که همیشه پیشنهاد شده و استاندار هرمزگان می‌تواند مدیران استان را مورد تشویق برای استفاده از این آثار قرار دهد و این کار باعث دیده شدن آثار هنرمندان استان شود. امیدواریم بتوانیم قیمت کتاب‌های عمومی را حفظ کنیم و تعادل قیمت‌ها را متعادل کنیم. مجمع ناشران تهران برای حفظ قیمت کتاب‌ها به عنوان ناظر قرار داده شده است.

فعالان هنری با سیلى صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند

استاندار هرمزگان هم در این نشست با بیان اینکه نشاط جامعه از طریق فعالان فرهنگ و هنر منتشر می‌شود، گفت: این فعالان در حال حاضر با سیلى صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند.

فریدون همتى افزود: در شرایط سخت کنونی با پیگیری‌های مدیرکل ارشاد هرمزگان پیشرفت‌های قابل‌توجهی در حوزه فرهنگ و هنر استان رخ داده است. حضور و نقش‌آفرینی اصحاب هنر و رسانه بسیار ارزشمند است. تلاش ما بر این است تا پایان دولت اقدامات قابل‌توجه و قدم‌های خوبى در این راستا برداشته و به عبارتى در زمان پایان دولت روسفید باشیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه نشاط جامعه از طریق فعالان فرهنگ و هنر منتشر می‌شود، تصریح کرد: این فعالان در حال حاضر با سیلى صورت خود را سرخ نگه داشته‌اند.

همتى در پایان با بیان اینکه جامعه فرهنگ و هنر و رسانه در استان رضایتمندیم، خاطرشان کرد: مسئولیت ایجاد نشاط و شادابى در جامعه بر عهده جامعه هنرى است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز