خبرگزاری کار ایران

کشف و ضبط سکه‌های اشکانی و عتیقه حین معامله در رامشیر

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۴۸۵

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی رامشیر گفت: بیش از ۵۰ سکه تاریخی، اشیای فرهنگی و تاریخی مربوط به دوره‎های اشکانی و ایلیمایی حین معامله کشف و ضبط شد.

به گزارش ایلنا، محمدصالح شیخ‎علی‎پور (سرپرست اداره میراث‌فرهنگی رامشیر) با اعلام خبر کشف و ضبط سکه‌های اشکانی حین معامله در رامشیر، گفت: در روزهای گذشته تعداد زیادی سکه‎های تاریخی و اشیا تاریخی و فرهنگی از دو فرد که در حال معامله این اشیا بودند، کشف و ضبط شد.

او با بیان این‎که افراد مذکور دستگیر شده‌اند افزود: اشیای کشف‎شده شامل ۴۸ قطعه سکه اشکانی (الیمایی)، یک قطعه سکه اشکانی دراخما، دو قطعه سکه اسلامی، ۹ قطعه سکه صدر اسلام، یک قطعه سکه اسلامی متعلق به قرن ۱۱، دکمه‎های سیمین زراندود شده، ۲۲ مهره عقیق، دستبندهای فلزی، انگشتر مفرغی و قطعات فلزی مختلف است که توسط دستگاه فلزیاب کشف و از سوی نیروی انتظامی ضبط شدند.

شیخ‎علی‎پور عنوان کرد: این اشیا، پس از ضبط در اختیار کارشناسان میراث فرهنگی قرار داده شد و پس از بررسی تاریخی بودن آن‎ها محرز شد، پس از انجام روند قضایی، اشیای کشف شده از طریق دادگستری به اداره‎کل میراث فرهنگی، استان تحویل داده شد.

او افزود: در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی خوزستان علیه دو فرد دستگیرشده شکایت کرده و پرونده در حال بررسی بیشتر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز