خبرگزاری کار ایران

"سلمانِ فارسیِ" سریال میرباقری چه کسی است؟/ زمان تصویر‌برداری هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۰۸۱

امرالله احمد‌جو گفت: هنوز مشخص نشده که نقش سلمان را چه کسی بازی می‌کند ولی احتمالا بازیگر این نقش از چهره‌های شناخته شده نخواهد بود. گروه بازیگران این سریال خیلی پر و پیمان است و تقریبا از همه کسانی که داوطلب بازی در این مجموعه بودند، تست گرفته شده و بازیگران پیر،‌ جوان، کودک و... از همه شهرهای ایران برای بازی انتخاب شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داوود میرباقری از جمله تولیدات الف ویژه تلویزیون به شمار می‌آید که در ۴۰ قسمت قرار است در بستر داستان زندگی «سلمان فارسی» به سه دوره تاریخ ایران بپردازد که از آن جمله می‌توان به بیزانس و اسلام، دو بخش کودکی و رحلت پیامبر اسلام و بازگشت سلمان به مدائن اشاره کرد.

بخش عمده فیلمبرداری این سریال در شهرک سینمایی شاهرود که در اطراف شهر کلاته خیج که واقع در جاده شاهرود – آزادشهر احداث خواهد شد، انجام شود. البته همچنین گفته می‌شود که داوود میرباقری برای فیلمبرداری قسمتی از این سریال قصد دارد که از لوکیشن فیلم محمد رسول الله هم استفاده کند و باتوجه به گستردگی پروژه لوکیشن‌های دیگری نیز در حال بررسی برای انتخاب است.

امرالله احمد‌جو که گفته می‌شود دو سال از زمان خود را صرف نگارش سریال «سلمان فارسی» کرده، درباره آخرین وضعیت این مجموعه گفت: پیش‌تولید پروژه سلمان خیلی وقت است که آغاز شده و تا حد زیادی هم جلو رفته است. شاید بتوان گفت که این مجموعه، بزرگترین پروژه تاریخی فیلمسازی ایران است که در حال تدارک است و انشالله قرار است داوود میرباقری همین امسال آن را کلید بزند.

وی با بیان اینکه «سلمان فارسی» مجموعه عظیم و منحصر به فردی بوده که تا به حال نظیر آن را نداشته‌ایم، ادامه داد: اگر این پروژه با همین دقتی که آغاز شده ادامه پیدا کند و به همین روال پیش برود، قطعا در پایان شاهد یکی از ماندگارترین آثار خواهیم بود که حالا حالاها نظیر آن را نخواهیم داشت.

احمدجو در پاسخ به این پرسش که بازیگر نقش سلمان فارسی چه کسی است، بیان کرد: هنوز مشخص نشده که نقش سلمان را چه کسی بازی می‌کند ولی احتمالا بازیگر این نقش از چهره‌های شناخته شده نخواهد بود. لازم است توضیح دهم که گروه بازیگران این سریال خیلی پر و پیمان است چراکه قبل از این تقریبا از همه کسانی که داوطلب بازی در این مجموعه بودند، تست گرفته شده و بازیگران پیر،‌ جوان، کودک و... از همه شهرهای ایران برای بازی انتخاب شده‌اند. به این ترتیب امکان دارد که بازیگر سلمان از بین همین مجموعه افراد انتخاب شود.

وی درباره اینکه آیا تاکنون حضور چهره‌های مطرح سینمایی نیز در این سریال قطعی شده است،‌ گفت: هنوز اینقدر کنجکاو نشده‌ام که در این باره سوال کنم چراکه فعلا درگیر کارهای دیگری هستیم. به همین دلیل این موضوع فعلا مشخص نبوده و بنده از آن اطلاعی ندارم.

این نویسنده ضمن بیان اینکه در این سریال علاوه بر دیالوگ‌نویسی برای گفتگوها، به عنوان مشاور در کنار پروژه قرار دارد، درباره داستان سریال «سلمان فارسی» توضیح داد: قصه ما از تولد سلمان آغاز می‌شود اما این شخصیت مقاطع مختلفی دارد و بر همین اساس قرار است بسته به ضرورت دوران‌های مختلف زندگی این شخصیت از جمله جوانی، میانسالی، کهنسالی و حتی نوجوانی به تصویر کشیده شود. به شخصه در این پروژه هر کاری از دستم بر بیاید را انجام خواهم داد تا در کنار هم بهترین وضعیت موجود را ایجاد کنیم. 

کارگردان سریال «روزی روزگاری» همچنین درباره علت کاهش تولید آثار تاریخی در تلویزیون اظهار داشت: ساخت آثاری با این ژانر نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و ما کمتر شاهد تولید فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی هستیم که به نوعی دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد.

وی افزود: تهیه لباس،‌ آکسسوار، تدارکات، هزینه‌های بالای این پروژها و مسائلی از این دست از جمله سختی‌های کارهای تاریخی بوده که می‌توان به عنوان علتی برای کم شدن تولید این مدل کارها برشمرد. علاوه بر این نیز می‌توان گفت که علاقه فیلمسازان جدید به نشان دادن مقولات تاریخی در تصویر کمتر شده است. آنچه که اکنون رواج پیدا کرده و تصور می‌رود که بیشتر باب میل مخاطب انبوه باشد، کارهای کمدی بوده که به نوعی آنها را در سینماها نیز زیاد می‌بینیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز