خبرگزاری کار ایران

افزایش 10 برابری عوارض و هزینه‌های سردرهای سینما توسط شهرداری تهران

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۴۰۲

شهرداری تهران عوارض نصب و بهره‌برداری سردرهای سینماهای تهران را تا 10 برابر افزایش داد.

محمد قاصد اشرفی (رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه از سال 98 عوارض و هزینه‌های نصب و بهره‌برداری سردرهای سینمای شهر تهران افزایش پیدا کرده است، گفت: بسیاری از سینماهای قدیمی و سینماهای مدرن و پردیس‌های سینمایی که به تازگی راه‌اندازی شده است و سردرهای خود را از حالت معمولی به دیجیتال ارتقا داده‌اند، با افزایش عوارض از سوی سازمان زیباسازی شهرداری تهران روبه‌رو شدند.

وی ادامه داد: پیش از این عوارض سردرهای سینما اعم از معمولی و دیجیتال سالیانه سه میلیون تومان بود اما از سال 98 سازمان زیباسازی این رقم را به 30 میلیون تومان افزایش داده است که پرداخت آن برای سینماداران و به خصوص سینماهای مرکز و جنوب شهر تهران بسیار مشکل است.

اشرفی افزود: در حالی که در این سردرهای دیجیتال فقط محصولات فرهنگی تبلیغ می‌شود و تصاویر این سردرها به معرفی فیلم‌های سینمایی در حال اکران در همان سینما اختصاص پیدا کرده اما سازمان زیباسازی و شهرداری تهران اعلام کرده که این سردرها فرهنگی نیست و تجاری است و از ما عوارض مکان‌های تجاری را اخذ می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نامگذاری شده، ادامه داد: سردرهای سینمایی به جز تبلیغ فیلم کار دیگری انجام نمی‌دهند و فیلم‌های سینمایی نیز تولیداتی کاملا ایرانی هستند که یک محصول فرهنگی است و باید از آنها حمایت شود و هیچ کالای دیگری به جز فیلم‌هایی که نمایش داده می‌شود در این سردرها تبلیغ نمی‌شود.

وی ادامه داد: این سردرهای سینمایی علاوه بر تبلیغ فیلم‌های سینمایی باعث زیبایی منظر شهری شده است و حتی اگر مخاطبانی نخواهند از فیلم‌های این سینماها استفاده کنند، تصاویری که پخش می‌شود باعث آزار آنها نمی‌شود.

اشرفی افزود: زمانی که نوبت به قیمت‌گذاری برای بلیت‌های سینما و یا سایر خدمات می‌رسد گفته می‌شود که سینما یک مرکز فرهنگی و خدماتی است و نباید خدمات آن گران باشد اما زمانی که نوبت اخذ عوارض می‌رسد از سینماها به عنوان یک مرکز تجاری عوارض اخذ می‌شود.

رئیس انجمن سینماداران ادامه داد: در کنار افزایش این عوارض هزینه‌های انرژی نیز به خصوص هزینه‌های نگهداری و استفاده از دستگاه‌های سرمایشی نیز به شدت افزایش پیدا کرده و قبض برقی که امسال برای سالن‌های سینما صادر شده بیشتر از سال قبل است.

اشرفی افزود: طی تماس‌هایی که با مسئولان شهرداری تهران گرفتیم قرار است به زودی جلسه‌ای را با آنها برگزار کنیم تا شاید بتوان این مسئله را حل و فصل کرد و عوارض را کاهش دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز