خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

«فرشاد آقای گل» به تلویزیون آمد/ مخاطب مستند ورزشی تشنه دیدن فیلم‌های آرشیوی است

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۳۳۱

کارگردان مستند زندگی فرشاد پیوس با تاکید بر اینکه مخاطب مستند ورزشی تشنه دیدن فیلم‌های مبتنی بر آرشیو است، به استفاده از تصاویر آرشیوی غنی از زندگی فرشاد آقای گل اشاره کرد.

جعفر صادقی، کارگردان مستند «فرشاد آقای گل» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره تولید این مستند توضیح داد: حدود ۱۲ سال است که در حوزه آرشیو فیلم‌های ورزشی کار می‌کنم. بر این اساس با توجه به اینکه به ساخت فیلم مستند علاقمند بودم و به غنی‌ترین آرشیو فیلم‌های ورزشی دسترسی داشتم، تصمیم به ساخت فیلم در خصوص ستاره‌های ورزشی گرفتم و اولین فیلم در این مسیر، فیلمی بود که در خصوص فرشاد پیوس ساخته شد.

وی با بیان اینکه «فرشاد آقای گل» اولین اثری است که به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان ساخته‌، افزود: ۷۰ درصد این فیلم از تصاویر آرشیوی باکیفیت و باقی آن از مصاحبه با افرادی که شناخت خوبی از زندگی ورزشی جناب پیوس داشتند، تشکیل شده است.

صادقی تاکید کرد: بیننده مستند ورزشی، تشنه دیدن فیلم‌های مبتنی بر آرشیو است. به ویژه وقتی موضوع، ستاره‌های شناخته شده و افراد صاحب نام باشند. مستند «فرشاد آقای گل»، در جشنواره فیلم‌های ورزشی، در دو سالن اکران همزمان داشت و این نشان‌دهنده رغبت مخاطب به دیدن فیلم‌های آرشیوی و ستاره محور است.

این مستندساز ادامه داد: جدا از زمان هشت ماهه پژوهش برای این اثر، تولید و تدوین آن حدود دوسال و نیم زمان برده است. این فیلم در اکران سال گذشته، نامزد بهترین مستند سال در جشن حافظ بوده و یکی از مستندهای پربیننده در بخش هنر و تجربه نیز شناخته شده است. علاوه بر این «فرشاد آقای گل» در رسانه نمایش خانگی نیز اکران شده است. همچنین لازم است که از زحمات دوستانم که در این اثر به من کمک کردند، تشکر کنم. حمیدرضا کیوانفر و مسعود طهماسبی فیلمبرداران این کار بودند و صدابرداری اثر به عهده رضا عزیزی بود.

وی درباره سومین جشنواره مستند اظهار کرد: ورود فیلم‌های مستند به خانه‌های مردم، اتفاق مثبتی است که تنها در جشنواره مستند سیما رخ داده و جشنواره‌های دیگر از چنین مدیومی بی بهره هستند. به ویژه اینکه امسال در مقایسه با دوره‌های گذشته، جامعه آماری تعمیم یافته‌تری برای پخش مستند در نظر گرفته شده و حوزه‌های مختلف فیلم مستند به مرحله مسابقه و پخش تلویزیونی راه یافته‌اند.

این مستندساز در ادامه گفت: خاستگاه اصلی مستند همین تلویزیون است و این جشنواره بستر بازگشت مستند به عرصه سیما را فراهم آورده است. وجود جایزه ویژه در انتخاب مردمی هم بسیار قابل تقدیر است و انگیزه دوچندانی برای فیلمساز فراهم می‌آورد. اما ای کاش در زمان پخش مستند، تدوین برنامه به شکلی صورت می‌گرفت که ابتدا کارگردان صحبت می‌کرد و بعد نحوه رأی دادن پخش می‌شد، تا مخاطب بهتر بتواند در نظرسنجی مشارکت کند و به فیلم مورد نظر خود رای دهد. درمجموع ضمن احترام به داوران عزیز و منتقدین گرامی، ترجیح می‌دهم، برنده جایزه مردمی باشم تا جوایز دیگر.

سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما از ۱۵ تیر با پخش آثار راه یافته به مسابقه کار خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز